Auto parkuje samo

0
231
Auto-parkuje-samo
REKLAMA

Technologia nazwana Fully Assisted Parking Aid znajduje się obecnie w fazie testów prototypu. System steruje układem kierowniczym, skrzynią biegów oraz ruchem pojazdu do przodu i do tyłu, pozwalając zaparkować samochód poprzez naciśnięcie jednego przycisku.
– Parkowanie w zatłoczonych miastach może być stresujące i trudne – mówi Barb Samardzich, wiceprezes ds. rozwoju produktu Ford of Europe. – Chcemy, aby wykonywanie tego manewru było łatwe, wydajne i precyzyjne, a to oznacza konieczność szukania nowych rozwiązań i badania nowych możliwości.
Eksperci z pionu ds. badań Forda pracują obecnie nad unowocześnieniem systemu parkowania Fully Assisted Parking Aid, opierając się na istniejących technologiach Forda, jak systemie wspomagającym parkowanie Active Park Assist i przekładni Ford Powershift.
Przekładnia Ford Powershift potrafi elektronicznie przełączać biegi przeznaczone do jazdy do przodu oraz bieg wsteczny bez konieczności wykonywania jakichkolwiek czynności przez kierowcę, natomiast system wspomagający parkowanie Active Park Assist wyszukuje miejsce parkingowe o odpowiednich wymiarach i kieruje tam samochód.
System Fully Assisted Parking Aid będzie potrafił wykryć odpowiednie miejsce do zaparkowania równoległego, wykorzystując w tym celu czujniki ultradźwiękowe. Aby aktywować układ, kierowca będzie musiał przełączyć przekładnię w położenie neutralne, a następnie nacisnąć przycisk zdalnego sterowania, znajdując się wewnątrz lub na zewnątrz samochodu.
System przejmie wówczas kontrolę nad układem kierowniczym, ruchem pojazdu do przodu i do tyłu oraz układem hamulcowym, automatycznie parkując auto w wyznaczonym miejscu.
Nowy układ zlokalizuje miejsce parkingowe podczas jazdy z prędkością do 30 km/h, a podczas wykonywania manewru parkowania kierowca będzie musiał cały czas trzymać wciśnięty przycisk, przez co w każdej chwili będzie można dezaktywować system.
Opracowane przez Forda systemy wspomagające parkowanie potrafią wprowadzić samochód w miejsce parkingowe zaledwie o 20% dłuższe od całkowitej długości nadwozia auta, w związku z czym w przyszłości zastosowanie układu Fully Assisted Parking Aid na szeroką skalę przyczyni się do zwolnienia miejsc parkingowych, które normalnie byłyby zajęte w związku z nieefektywnym parkowaniem.
Ford zaprezentował niedawno projekt S‑Max concept, oferujący wiele nowoczesnych technologii, łącznie z zaawansowaną wersją systemu wspomagającego parkowanie Active Park Assist z możliwością parkowania prostopadłego. Taki system może również być wykorzystany przez układ Fully Assisted Parking Aid, aby pomóc kierowcom zaparkować w ciasnych miejscach lub w garażach

REKLAMA

* * *

Również Honda zaprezentowała system automatycznego parkowania Automatic Valet Parking.
Dzięki wykorzystaniu tego systemu samochód wyposażony w system Wi‑Fi oraz zwykłą kamerę cofania automatycznie przejedzie z miejsca, w którym wysiadł kierowca, do wolnego miejsca parkingowego i zaparkuje w nim. W momencie, gdy kierowca jest gotowy do dalszej jazdy, samochód zostanie przywołany i sam wróci po kierowcę.
System wykorzystuje komunikację bezprzewodową pomiędzy pojazdem i kamerami umieszczonymi w czterech narożnikach parkingu. Na pokładzie auta nie trzeba montować żadnych dodatkowych czujników. System Automatic Valet Parking został zaprojektowany tak, aby zainicjować sposób bezpiecznego i wydajnego parkowania wielu samochodów. Rozwiązanie to może być wykorzystywane w dużych centrach handlowych lub na dużych parkingach miejskich, gdzie przyczyni się do lepszej, bezpiecznej organizacji ruchu.

REKLAMA
Ustaw powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments