Citroen C5 X

0
82
CitroenC5X
REKLAMA

Citroen zaprezentował swój nowy model C5 X, którym chce powrócić do produkcji pojazdów klasy średniej. Nowy samochód łączy cechy sedana, kombi oraz SUV-a, co ma pozwolić na skuteczną rywalizację z konkurencją w segmencie.

Citroen po zakończeniu w 2017 roku produkcji modelu C5 drugiej generacji wycofał się z produkcji pojazdów klasy średniej. Obecnie przedstawiciele francuskiego koncernu uznali, że warto, po kilku latach przerwy, powrócić do rywalizacji w tym segmencie.

REKLAMA

Narzędziem do odzyskania klientów w segmencie D ma być nowy model C5 X. Jak przystało na producenta mającego w swojej historii wiele rewolucyjnych stylistycznie pojazdów, nowy model jest odważnie stylizowany na crossover, pojazd, który łączyć ma elegancję sedana, dynamikę kombi i podwyższoną sylwetkę SUV-a.

Nowy Citroen C5 X to spory samochód, mierzy on 480,5 cm długości, 186,5 cm szerokości i 148,5 cm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 278,5 cm. Takie wymiary zewnętrzne jednoznacznie lokują go w segmencie D, jednak nie jest to typowy przedstawiciel tego segmentu. Nie można bowiem mówić tu ani o klasycznej limuzynie w wersji sedan, ani o kombi. Jest to raczej coś pośrodku będące liftbackiem, czymś na kształt bardziej stylistycznie niż praktycznie narysowanego kombi.

C5 X został zaprojektowany w nowym języku stylistycznym marki, który znamy już z aktualnego C4. Charakterystycznym motywem są tutaj przednie i tylne światła LED w kształcie litery V, ze względu na bardziej luksusowy charakter nie znajdziemy tu paneli bocznych Airbumps, które do niedawna stanowiły znak rozpoznawczy aut tej marki.

Citroen zapewnia, że odważnie stylizowana karoseria skrywa bardzo przestrwonne, jak i funkcjonalne wnętrze, a komfort podróżowania podnoszą fotele Advanced Comfort oraz zawieszenie Citroen Advanced Comfort z amortyzatorami Progressive Hydraulic Cushions. Dodatkowo kabina nowego modelu została świetnie wyciszona, by w jak największym stopniu odizolować pasażerów od hałasów z zewnątrz, co podnosi zdecydowanie komfort podróżowania.

Mimo awangardowego kształtu tyłu pojazdu, bagażnik Citroena C5 X oferuje przyzwoite 545 l pojemności, a po złożeniu oparć tylnej kanapy pojemność ta rośnie do 1640 litrów. Ważne jest tutaj, że po złożeniu oparć tylnej kanapy powstaje płaska podłoga. Do powstałej tak przestrzeni dostęp ułatwia szeroki otwór załadunku z nisko położonym progiem.

Jak przystało na nową propozycję mającą podbić serca klientów segmentu D, na pokładzie Citroena C5 X znajdziemy całkowicie nowy system inforozrywki z 12-calowym ekranem dotykowym HD, którego interfejs zapewnia spore możliwości personalizacji, a do tego oferuje bezprzewodową łączność ze smartfonami oraz aktualizację danych w czasie rzeczywistym.

Oczywiste jest też, że nowy Citroen C5 X został wyposażony w zaawansowane systemy asystujące, takie jak m.in.: Highway Driver Assist z adaptacyjnym tempomatem z funkcją Stop & Go i asystentem utrzymania pasa ruchu; system dalekosiężnego monitorowania martwego pola; System Rear Cross Traffic Alert, który wykrywa niebezpieczeństwo podczas manewru cofania; System Top 360 Vision, który ułatwia manewry, wyświetlając widok otoczenia na ekranie centralnym.

Nowy model napędzany będzie wyłącznie przez jednostki benzynowe, zapewne znane już 1.2 PureTech o mocy 130 KM i 1.6 PureTech generujący 180 KM oraz 225-konną hybrydę plug-in, która będzie mogła przejechać ponad 50 km w trybie elektrycznym. Nowy Citroen C5 X będzie oferowany wyłącznie z napędem na przednią oś.

Nowy C5 X wjedzie do sprzedaży na początku przyszłego roku.

REKLAMA

Ustaw powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Opinie w treści
Zobacz wszystkie komentarze