Dynamika na każdą drogę

Audi-S3-limousine
REKLAMA

Atletyczna sylwetka i zdecydowany wygląd podkreślają dynamiczny charakter audi S3 limousine. Płaska maska silnika, precyzyjnie zarysowane linie, wytłoczone powierzchnie blaszane i płaska powierzchnia dachu wydłużają optycznie pojazd. Samochód ma 4649 mm długości, 1796 mm szerokości i 1392 mm wysokości. Duży rozstaw osi 1392 mm sprawia, że auto oferuje podróżującym dużo przestrzeni.
Sercem audi S3 limousine jest jednostka napędowa 2.0 TFSI z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem. Poprzednia jej wersja pięć razy z rzędu zyskała w swojej klasie wyróżnienie dla najlepszego silnika „International Engine of the Year”, a parametry nowej jednostki 2.0 TFSI są jeszcze lepsze. Maksymalna moc 221 kW (300 KM) jest dostępna w zakresie pomiędzy 5500 a 6200 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 380 Nm w zakresie od 1800 do 5500 obr./min.
Współpracujący z automatyczną przekładnią s tronic silnik sprawia, że audi S3 limousine od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,9 sekundy, a jego prędkość maksymalna, ograniczona elektronicznie, wynosi 250 km/h. Według testów zużycia paliwa NEDC, czterodrzwiowa limuzyna wyposażona w skrzynię s tronic na pokonanie 100 kilometrów potrzebuje jedynie 6,9 l benzyny.
Stosunek przekroju cylindra do suwu tłoków (82,5 x 92,8 mm) daje pojemność skokową 1984 cm3. Wytrzymałe aluminiowe tłoki i wzmocnione korbowody z nowymi łożyskami przenoszą moc na wał korbowy. Głowicę silnika wykonano z twardego, a jednocześnie lekkiego stopu aluminiowo‑krzemowego. To konstrukcyjna nowość w porównaniu z modelem 1.8 TFSI. Nowy materiał łączy wysoką wytrzymałość i odporność na wysokie temperatury z niewielkim ciężarem.
Za przenoszenie mocy odpowiedzialne są do wyboru: sześciobiegowa manualna skrzynia biegów lub sześciobiegowa przekładnia s tronic. W obu przypadkach niższe biegi mają krótkie, sportowe przełożenia, natomiast bieg szósty ma długie przełożenie, czego efektem jest obniżenie obrotów i zużycia paliwa. Kierowca może przełączać pracującą szybko, prawie niezauważalnie przekładnię s tronic w dwóch trybach automatycznych D i s lub operować nią samodzielnie, przekładając biegi za pomocą opcjonalnych manetek przy kierownicy.
Seryjnie montowany stały napęd na cztery koła quattro sprawia, że audi S3 limousine charakteryzuje się wyjątkową trakcją i stabilnością.
Podwozie doskonale harmonizuje z mocnym napędem, auto precyzyjnie reaguje na skręt kół i z dużą stabilnością, nawet przy znacznej prędkości, pokonuje różnego rodzaju zakręty, wymagając przy tym od kierowcy nieznacznych tylko ruchów kierownicą. Progresywne wspomaganie kierownicy współpracuje ściśle z różnymi systemami wsparcia kierowcy, w tym z będącą elementem seryjnego wyposażenia funkcją rekomendacji przerw podczas jazdy, z montowanym opcjonalnie aktywnym asystentem toru jazdy Audi active lane assist oraz z asystentem parkowania. Najnowsza wersja elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy ESC jest sportowa, a zarazem bardzo delikatnie pracująca. Seryjne wyposażenie obejmuje także system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, który kontroluje pracę pedału gazu, wspomagania układu kierowniczego i automatycznej skrzyni biegów s tronic.
Za pomocą przycisku kierowca sam określa, czy systemy te mają pracować w trybie comfort, auto, dynamic, efficiency, czy individual. W trybie individual prowadzący samochód ma możliwość indywidualnego określania sposobu ich pracy. System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select wpływa także na pracę opcjonalnie dostępnego elektromagnetycznego układu kontroli zawieszania Audi magnetic ride.
Dynamika audi S3 limousine to również efekt zastosowania w nim zasady ultralekkiej konstrukcji. Ciężar samochodu bez kierowcy, z manualną skrzynią biegów wynosi jedynie 1430 kg. Wiele elementów przedziału pasażerskiego wykonano z najtwardszych stopów stali, a maskę silnika z aluminium.
Wnętrze audi S3 limousine w całości utrzymane jest w czerni. Czarne są też standardowe listwy ozdobne ze szczotkowanego matowego aluminium. Tarcze przyrządów mają ciemnoszary, metaliczny kolor charakterystyczny dla modeli S, a ich skale i wskazówki są białe. Kolorowy system informacji kierowcy z laptimerem jest elementem wyposażenia seryjnego. Elektrycznie wysuwany monitor (element standardowy, jeśli audi S3 limousine wyposażono w radio MMI) po przekręceniu kluczyka w stacyjce wita kierowcę auta specjalnym ekranem S3.
Seryjne wyposażenie audi S3 limousine obejmuje ponadto alarm ostrzegający przed próbą kradzieży, automatyczną klimatyzację, reflektory ksenonowe Xenon plus oraz pakiet schowków i pakiet wyposażenia bagażnika. Najbardziej zaawansowany element systemu infotainment to nawigacja MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch. Jej uzupełnieniem jest Audi connect, które w szybkim standardzie połączeń LTE umożliwia korzystanie z zindywidualizowanych usług internetowych Audi.

REKLAMA
REKLAMA
Ustaw powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments