Elektryczna Kia EV6

0
68
Kia
REKLAMA

Po debiucie elektrycznego pojazdu submarki Hyundaia Ioniq 5, nie trzeba było długo czekać na auto siostrzanej marki. Kia zaprezentowała model EV6, który nie przyciąga wzroku nowoczesną stylistyką, ale ma oferować osiągi i zasięg na poziomie najlepszych modeli w klasie.

Kia EV6 powstała pod kierownictwem Karima Habiba, szefa Kia Design Center na świecie i jest pierwszym samochodem typu BEV zaprojektowanym według nowej filozofii designu marki: „przeciwieństwa, które się uzupełniają”. Samochód powstały w myśl tej idei, wyróżnia się zaawansowanymi technologicznie deelektrycztalami, które pokazują jak będą wyglądały pojazdy elektryczne marki Kia w przyszłości.

REKLAMA

EV6 to auto zasilane wyłącznie energią elektryczną, oferuje do wyboru wiele konfiguracji układu napędowego o dużym zasięgu i zerowej emisji. Innowacyjna możliwość ładowania prądem o napięciu 800 V oznacza znaczne skrócenie czasu ładowania. Korzystając z tej technologii, akumulator nowego elektryka KIA można naładować od 10 do 80 procent w zaledwie 18 minut. Kia EV6 oferuje jednak możliwości ładowania akumulatora prądem o napięciu 400 V i 800 V, bez potrzeby stosowania dodatkowych komponentów lub adapterów. W razie potrzeby z akumulatora EV6 można naładować również akumulator innego samochodu elektrycznego (Vehicle-2-Vehicle V2V).

Do napędu KIA EV6 przygotowano kilka konfiguracji różniących się mocą oraz pojemnością baterii. Wyjściową będzie wersja z akumulatorem o pojemności 58 kWh sprzężonym z silnikiem zamontowanym nad tylną osią o mocy 170 KM i maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm.

Kolejna wersja to wariant z napędem na cztery koła, dwoma silnikami o systemowej mocy 235 KM i maksymalnym momencie 650 Nm. Taki zestaw zapewnia osiągnięcie 100 km/h w czasie około 6,2 sekundy, a na jednym ładowaniu można przejechać 400 km.

Kolejne odmiany z większą baterią 77,4 kWh mogą występować z napędem na tył i silnikiem 228 KM i 350 Nm, zaś wersja AWD posiadać już będzie 325 KM i 605 Nm. Zasięg zgodnie z cyklem WLTP to maksymalnie 510 km, a przyspieszenie 0–100 km/h potrwa tu około 5,2 sekundy.

Nic jednak nie przemawia bardziej do wyobraźni jak topowy wariant GT z dwoma mocnymi silnikami zapewniającymi 585 KM mocy i 740 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz z dużym akumulatorem. 3,5 sekundy do pierwszej setki to czas pozwalający pokonać Porsche Taycana 4S, zaś prędkość maksymalna jest imponująca jak na elektryka – 260 km/h.

Tym bardziej, że osiągi godne typowo sportowych konstrukcji są połączone z praktycznością i użytecznością, wynikającą z atrakcyjnego nadwozia o długości 4,68 metra, zapewniającego przestronność wnętrza.

W środku na uwagę zasługują przede wszystkim kubełkowe fotele i minimalistyczny, lecz elegancki kokpit z dwoma połączonymi wyświetlaczami o przekątnej 12 cali każdy. Klienci mogą liczyć na stałe połączenie z internetem, zdalne aktualizacje, a w bogatszych wersjach także 14-głośnikowy system audio Meridian. Wszystko to w towarzystwie skóry, alcantary i ciekawych zielonych przeszyć. Uzupełnieniem obrazu przestronnego auta pozostaje 520-litrowy bagażnik.

Nadwozie w modnym stylu crossovera jest nowoczesne, ale niezbyt awangardowe, spodoba się wielu i jeżeli, jak się zapowiada, EV6 zostanie wyceniona rozsądnie, to pierwsi polscy klienci cieszyć się będą swymi nowymi samochodami pod koniec 2021 roku.

REKLAMA
Ustaw powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Opinie w treści
Zobacz wszystkie komentarze