Elektryczne Mini

0
73
Elektryczne Mini
REKLAMA

Elektryczne Mini Cooper SE, zgodnie z historycznym oznaczeniem, cechuje spora moc, gdyż napędzane jest silnikiem o 184 KM i generującym 270 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który pozwala na przyśpieszenie do 100 km/h w 7,3 sekundy. To o 0,6 s gorzej od spalinowej wersji Cooper S z silnikiem o porównywalnych parametrach, jednakże wersja elektryczna jest cięższa o 145 kg. Dla niektórych zaskoczeniem może być prędkość maksymalna, którą ograniczono elektronicznie do 150 km/h, gdy benzynowe Mini Cooper S rozpędzić się może aż do 235 km/h.
Energii dla silnika dostarcza zestaw baterii o pojemności 32,6 kWh, umieszczony w podłodze, nie ograniczając przestrzeni dla pasażerów, ani bagażnika. Pozwala – według producenta – przejechać na jednym ładowaniu od 235 do 270 km. Z pomocą szybkiej ładowarki baterię można naładować do 80% w 35 minut. Charakter samochodu można zmieniać korzystając z trybów jazdy Sport, Mid, Green, oraz występujący tylko w wersji elektrycznej Green+, cechujący się nastawami na bardzo oszczędną jazdę.
Producent zapewnia, że pomimo większej masy auto zachowało swój dynamiczny charakter. Nie przeszkadza w tym wyżej zawieszone o 18 mm nadwozie, by bateria nie zajmowała miejsca w kabinie, gdyż umieszczenie akumulatorów w podłodze obniżyło środek ciężkości auta o 30 mm, poprawiając jego właściwości.
Z zewnątrz Mini Cooper SE różni się od wersji spalinowej nowym, „pełnym”, typowym dla aut elektrycznych grillem oraz seledynowymi akcentami. Oczywiście nie będzie też efektownego wydechu centralnego z wersji Cooper S. We wnętrzu jedyną nowością jest zmieniony zestaw wskaźników, zawierający analogowy zegar pokazujący ile mocy wykorzystujemy oraz wskaźnik naładowania baterii. Pomiędzy nimi znalazł się kolorowy ekran o przekątnej 5,5 cala, wyświetlający wszystkie pozostałe informacje.
Nieznane są jeszcze ceny Coopera SE. Na liście wyposażenia standardowego posiadać ma dwustrefową klimatyzację automatyczną, światła LED, nawigację, ogrzewanie postojowe oraz elektryczny hamulec ręczny, który jest nowością w wersji hatchback.

REKLAMA
REKLAMA

Dodaj komentarz

  Ustaw powiadomienia  
Powiadom o