Fabia trzeciej generacji

0
Skoda Fabia
Skoda-Fabia
REKLAMA

Świeża, dynamiczna i nowoczesna
Na październikowym salonie samochodowym w Paryżu będzie miała miejsce premiera nowej, trzeciej już generacji skody fabii. Auto, którego wizerunek jest skrywany przed światem do czasu oficjalnej prezentacji, jest zaprojektowane zgodnie z nową linią stylistyczną marki. To wpłynęło pozytywnie na wygląd samochodu. Korzystnie zmieniły się jego proporcje, a nadwozie przecinają ostre linie i przetłoczenia – prezentuje się dynamicznie i bardziej okazale.
Fabia III generacji nie powstanie na nowej płycie, ale na zmodernizowanej płycie poprzednika, która tylko wykorzystuje elementy platformy MQB (silniki, skrzynie, elektronika – w tym elektromechaniczny układ kierowniczy C‑EPS). Masa nowego samochodu to zaledwie 980 kg. W wersji hatchback jest szersza o 90 mm (1958 mm), niższa o 31 mm (1467 mm) i krótsza o 8 mm (3992 mm) od poprzedniczki, a pojemność jej bagażnika wynosi 330 litrów ze schowkami. Zwiększony rozstaw osi na pewno korzystnie wpłynie na komfort jazdy pasażerów.

Wnętrze i wyposażenie
Zmiany widoczne są także wewnątrz nowej fabii. Do wykończenia wnętrza wykorzystano tworzywa lepszej jakości i ciekawe tkaniny (np. podobną do jeansu). Klienci otrzymają, niespotykaną do tej pory, możliwość indywidualizacji modelu. Dostępne będą trzy wersje wyposażenia: podstawowa Active, Ambition i Styl.
W każdej wersji znajdziemy w wyposażeniu ABS, ESP i komplet sześciu poduszek powietrznych. We wnętrzu auta może znaleźć się system multimedialny z 6,5‑calowym ekranem dotykowym, bluetooth, złączami aux i USB, 3d sound equailizerem. Ponadto samochód możemy wyposażyć w system bezkluczykowy Kessy, czujniki parkowania (przód i tył), tempomat, manualną lub automatyczną klimatyzację, system hillholder, czujnik deszczu, automatyczne światła, czujnik ciśnienia powietrza w oponach itd.
Ciekawostką jest dostępny w nowym modelu system LinkMirror, który współpracuje ze smartfonami. Po podłączeniu telefonu do auta cała jego zawartość będzie widoczna na ekranie pokładowym i za jego pomocą będzie można obsługiwać: aplikacje, nawigację, połączenia, a w trakcie postoju nawet Internet.
Drugą nowością jest system Smart Gate, który za pośrednictwem WiFi łączy się z telefonem i przesyła dane dotyczące jazdy: spalanie, telemetrię, prędkości maksymalne, siły przeciążenia itd. Później dzięki specjalnym aplikacjom możemy przeglądać je na telefonie w trybie offline.
Niestety, systemy LinkMirror i Smart Gate będą zapewne opcjami dodatkowo płatnymi. Co ciekawe, producent nie przewiduje montażu świateł ksenonowych w tym modelu.

REKLAMA (3)

Silniki
Skoda fabia III otrzyma nowe jednostki napędowe, których bloki wykonano z aluminium. Będą to 4 silniki benzynowe (w tym trzycylindrowiec znany z citigo) i 3 trzycylindrowe diesle. Wszystkie wyposażone będą w system start/stop, rekuperację i spełnią normę Euro6. A oto ich parametry:

REKLAMA (2)

benzyna:
– 1.0 MPI/44 kW (skrzynia 5MT)
– 1.0 MPI/55 kW (skrzynia 5MT)
– 1.2 TSI/66 kW (skrzynia 5MT)
– 1.2 TSI/81 kW (skrzynia 6MT lub 7DSG);
diesel:
– 1.4 TDI/66 kW (skrzynia 5MT lub DSG)
– 1.4 TDI/77 kW (skrzynia 5MT)
– 1.4 TDI/55 kW GreenLine (skrzynia 5MT) – pojawi się w 2015 roku.Producent nie przewiduje produkcji wersji RS, ale będzie dostępna usportowiona wizualnie wersja Monte Carlo.
Po październikowej premierze w Paryżu pierwsze egzemplarze nowej skody fabii trafią do czeskich klientów już w listopadzie, w Polsce natomiast samochód pojawi się na początku lutego 2015 roku.

Obserwuj nas na Google NewsBądź zawsze na bieżąco - wejdź na Google Wiadomości i zacznij obserwować nasze newsy.


REKLAMA
Ustaw powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Opinie w treści
Zobacz wszystkie komentarze