Fiat 500e w wersji 3+1

0
59
Fiat-500e
REKLAMA

Po niedawnym debiucie Fiata 500 w elektrycznej odmianie Fiat 500e, przyszedł czas na kolejną nowość w gamie tego modelu. Jest to wersja 500e 3+1, która ma dodatkowe wąskie drzwi po prawej.

Bestseller Fiata, czyli model 500 doskonale się sprzedawał przez lata bez większych modyfikacji. Nawet wtedy, gdy przyszedł czas na nową wersję, zrobiono wszystko, by zmiany z zewnątrz były jak najmniej widoczne i elektryczny 500e wygląda minimalnie inaczej niż wersja spalinowa z 2007 roku.

REKLAMA

W czasach debiutu Fiata 500 auta trzydrzwiowe w tym segmencie były bardzo popularne. Jednakże z czasem wypierać je zaczęły czterodrzwiowe konstrukcje. Większość marek usunęła 3-drzwiówki z oferty. Nawet Mini, które jak Fiat 500 jest stylizowane na model retro, jest już dostępne w takim wariancie.

Fiat 500 pozostał ze swoją wyłącznie 3-drzwiową konstrukcją wyjątkiem. Fiat w pogoni za wynikami sprzedaży postanowił temu zaradzić i powstał Fiat 500e 3+1. Zastosował przy tym nietypowe rozwiązanie, które stosowane było przez Mini w poprzedniej edycji modelu Clubman, czy też w Hyundaiu Veloster, czyli dodatkowe, wąskie, otwierane „pod prąd” drzwi z tyłu, umieszczone wraz ze skróconymi drzwiami przednimi po prawej stronie auta. W Mini z rozwiązania tego zrezygnowano i nowy Clubman to już tradycyjne kombi, Veloster też nie stał się hitem sprzedaży. Ale w modelu Fiat 500e 3+1 może się to udać, gdyż Fiat 500e 3+1 wygląda właściwie tak samo, jak zwykły model, zaś dodatkowe drzwi po prawej stronie zauważy tylko wnikliwy obserwator. Pewnym ograniczeniem jest fakt, iż dodatkowe drzwi da się otworzyć tylko wtedy, kiedy pasażer otworzy swoje. Ale tylko wtedy naprawdę ułatwi to zajmowanie miejsca na tylnej kanapie, gdyż samo otwarcie tylnych drzwi nic by nam nie dało.

Fiat 500e 3+1 ma niezmienione wymiary i jego długość to zaledwie 3,632 m, jest za to o 30 kilogramów cięższy od odmiany trzydrzwiowej, ale Fiat twierdzi, że nie wpłynie to w żaden sposób na osiągi, jak i zużycie energii, a co za tym idzie zasięg elektrycznego pojazdu. Zatem Fiat 500e 3+1 z tym praktycznym rozwiązaniem jawi się rozsądnym wyborem, lepszym niż zakup zwykłej wersji. Oczywiście wszystko zależy od potrzeb nabywcy, a i zapewne ceny, gdyż rozbudowana wersja będzie pewnie droższa od standardowej.

Nowe Mitsubishi Eclipse Cross

Jednym z modeli Mitsubishi, który pozostanie w europejskiej ofercie tej japońskiej marki, jest model Eclipse Cross. Właśnie doczekał się on face liftingu, po jakim stał się hybrydą plug-in z napędem na wszystkie koła.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV korzysta z hybrydowego układu napędowego typu plug-in, opartego na architekturze pojazdu elektrycznego EV i napędzie na wszystkie koła (S-AWC). Od poprzednika odróżniają go nowe zderzaki i odświeżony układ świateł. Na boku pojazdu pojawiły się nowe przetłoczenia, zaś z tyłu przeprojektowano szybę i drzwi bagażnika.

We wnętrzu znajdziemy nowe czarne wykończenie z akcentami w kolorze srebrnym i jasnoszare skórzane siedzenia, a na desce rozdzielczej pojawił się w standardzie 8-calowy wyświetlacz systemu multimedialnego. Został on przesunięty w stronę kierowcy i pasażera, ale do regulacji głośności i strojenia pozostały klasyczne pokrętła.

Nowy Eclipse Cross ma ten sam układ hybrydowy, co Outlander PHEV. Składa się on z dwóch silników elektrycznych z przodu i z tyłu, akumulatora trakcyjnego o dużej pojemności oraz 2,4-litrowego silnika MIVEC z jednobiegową przekładnią planetarną.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV pojawi się na wybranych rynkach Europy, w tym na rynku polskim, wiosną 2021 roku.

REKLAMA

Dodaj komentarz

  Ustaw powiadomienia  
Powiadom o