Hybrydowa Skoda Superb iV wyceniona

0
313
REKLAMA

Skoda Superb pojawi się niebawem w salonach w wersji hybrydowej plug-in, oznaczonej jako Superb iV. Samochód, mający dwa silniki, spalinowy i elektryczny, dostępny będzie od razu w czterech wersjach wyposażenia – od Ambition do luksusowej Laurin&Klement. Cennik modelu iV rozpoczyna się od 147 850 zł.

REKLAMA

Skoda Superb iV dostępna jest w dwóch podstawowych poziomach wyposażenia: Ambition oraz Style, które doposażyć można bogatymi, a zarazem atrakcyjnymi cenowo, pakietami dodatkowego wyposażenia. Występują także dwie wersje specjalne: usportowiona wersja Sportline oraz nastawiona na luksus odmiana Laurin&Klement.
Do napędu wszystkich wersji Superba iV wykorzystany został napęd znany z Volkswagena Passata GTE, jednak dokonano w nim kilku istotnych zmian, jak np. akumulator o zauważalnie większej pojemności. Układ napędowy to pracujący pod maską silnik benzynowy 1,4 TSI o mocy 156 KM, który współpracuje z mocnym silnikiem elektrycznym o mocy 116 KM. Łączna moc systemowa, przy wykorzystaniu pełnych możliwości obu silników, to 218 KM, zaś maksymalny moment obrotowy to 400 Nm.
W samochodzie wykorzystano akumulator litowo-jonowy o pojemności 13 kWh, czyli aż o 4 kWh więcej niż w Passacie GTE. Taki akumulator pozwala, według normy WLTP, na pokonanie nawet 62 kilometrów w trybie elektrycznym.
Superb iV, korzystając wyłącznie z silnika elektrycznego, przyspiesza od 0 do 60 km/h w 5 sekund i to w sposób niemal bezszelestnie. Dźwięk, który słyszymy pochodzi z generatora dźwięku E-Noise, gdyż nowe przepisy UE wymagają, by dla bezpieczeństwa pieszych montować takie układy.
Gdy wyczerpiemy prąd z akumulatorów, auto zachowuje się jak klasyczna hybryda, natomiast, gdy chcemy uzupełnić z zewnątrz zapas energii elektrycznej, to z wykorzystaniem wallboxa trwać ma to około 3,5 godziny.
Skody Superb iV wyposażone są w najnowszej generacji multimedialne systemy infotainment, systemy wspomagania kierowcy oraz systemy bezpieczeństwa, co pozwala też, aby na ekranie wyświetlić dane dotyczące zużycia energii, poziomu naładowania akumulatora i energii odzyskiwanej z hamowania.
Hybrydowy Superb iV ma na pokładzie bogate wyposażenie już w standardzie. Podstawowa wersja Ambition obejmuje m. in. nawigację AMUNDSEN z 8-calowym ekranem dotykowym, obsługą głosową i Wi-Fi; adaptacyjne reflektory LED Top Matrix, tylne światła LED TOP, automatyczną dwustrefową klimatyzację Climatronic, zawieszenie adaptacyjne DCC, tempomat, funkcję FRONT ASSIST oraz system łączności SmartLink+. Na jej wyposażeniu znajdują się kabel do ładowania z gniazda domowego 230 V/10 A oraz kabel do ładowania prądem przemiennym ze stacji ładowania do 3,6 kW.
Wersja Style oferuje dodatkowo m. in.: bezkluczykowy system obsługi samochodu KESSY FULL, elektrycznie sterowany fotel kierowcy z pamięcią ustawień, podgrzewane fotele przednie czy dźwiękochłonne przednie boczne szyby.
Wariant wyposażenia Sportline posiada sportowe fotele przednie z tapicerką z Alcantary, trójramienną, skórzaną, wielofunkcyjną kierownicę z łopatkami do zmiany przełożeń oraz pakiet oświetlenia wewnętrznego LED AMBIENTE.
Topowa wersja Laurin&Klement posiada w standardzie: systemy bezpieczeństwa LANE ASSIST, SIDE ASSIST i REAR TRAFFIC ALERT, trójstrefową klimatyzację elektroniczną CLIMATRONIC, 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich oraz nagłośnienie Skoda SOUND SYSTEM.
Skoda Superb iV będzie dostępna w dwóch wariantach nadwozia: Limousine i Combi, zaś różnica w cenie pomiędzy nimi wynosi 2700-2750 zł w zależności od wersji wyposażenia.
Już na start auta sprzedawane są z promocyjnym rabatem 4000 złotych.
A cennik wyjściowy dla danej wersji wyposażenia, dla modelu w nadwoziu Limousine, w promocji, wygląda następująco: Ambition 147 850 zł, Style 155 150 zł, Sportline 162 250 zł i Laurin&Klement 172 350 zł.
Dla porównania, by ustawić poziom ceny w odniesieniu do innych wersji Superba, napędzanych klasycznym silnikiem spalinowym, trzeba podać, że Skoda Superb, w porównywalnej wersji wyposażenia Ambition, kosztująca tyle, co bazowa hybryda, wyposażona jest w silnik 2,0 TSI o mocy 272 KM i napęd 4×4, czyli dotychczas topowy model napędu dla tego modelu.

REKLAMA

Dodaj komentarz

  Ustaw powiadomienia  
Powiadom o