Ioniq 5 – pierwsze dane

0
73
IONIQ5
REKLAMA

Firma Hyundai powołała na potrzeby produkcji samochodów elektrycznych submarkę Ioniq. Jej pierwszym modelem ma być Ioniq 5, elektryczny SUV segmentu D. Ma on się pojawić na rynku w pierwszej połowie 2021 roku. Jednakże dzięki „wyciekowi danych” przed premierą świat poznał wiele technicznych szczegółów.

Ioniq 5 to produkcyjne rozwinięcie koncepcyjnego modelu Hyundaia 45 Concept, który koreański koncern zaprezentował podczas targów IAA 2019 we Frankfurcie. Ioniq 5 jest jednym z pierwszych pojazdów elektrycznych na świecie i pierwszym w gamie Hyundai, jaki został wyposażony w 800-woltową instalację elektryczną o wysokiej mocy, co pozwala na ładowanie z mocą 11 kW prądem przemiennym lub ultraszybkie ładowanie do 232 kW prądem stałym.

REKLAMA

Ioniq 5 to także pierwszy model Hyundaia oparty na platformie modułowej E-GMP, specjalnie skonstruowanej dla pojazdów elektrycznych. Oprócz zapewnienia wysokiej wydajności, możliwości szybszego ładowania i zapewnienia większego zasięgu, pozwala ona na lepsze zagospodarowanie wnętrza samochodu. Te informacje pochodzą z oficjalnych serwisów Koreańczyków.

Więcej informacji przynosi zapewne kontrolowany „wyciek danych”. Wynika z niego, iż moc napędu ma wynosić 313 KM, przyspieszenie od 0 do 100 km/h to zaledwie 5,2 sekundy, a napęd przenoszony będzie na cztery koła. Zasięg modelu na jednym pełnym ładowaniu ma według normy WLTP dochodzić do 450 km, zaś 800-woltowa instalacja ma umożliwić ładowanie akumulatorów energii od poziomu 20 proc. do 80 proc. w zaledwie 15 minut.

Ponadto według tych informacji Ioniq 5 ma mierzyć 4,64 m długości i 1,89 m szerokości, zaś rozstaw osi to imponujące 3 m, co zapowiada, że Ioniq 5 to będzie naprawdę przestronny samochód.

Jeżeli chodzi o stylistykę, to szpiegowskie zdjęcia zamaskowanych prototypów Ioniqa 5 wskazują, że wersja produkcyjna zachowa co najmniej kształt konceptu 45.

REKLAMA
Ustaw powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments