Kia Stonic

0
128
KIA Stonic
REKLAMA

Kia poddała face liftingowi crossovera Stonic, który podczas tego zabiegu uzyskał drobne stylistyczne zmiany nadwozia, bardziej nowoczesne wnętrze oraz odświeżoną gamę silników, w tym wersję z miękką hybrydą.

Trzy lata obecności Kia Stonic na rynku skłoniło koreański koncern do odświeżenia tego popularnego wśród klientów modelu. Udany stylistycznie projekt nadwozia uzyskał tylko kosmetyczne zmiany w postaci nowych ledowych reflektorów oraz 16-calowych alufelg. Wprowadzono także dwa nowe kolory – szary Perennial Grey i niebieski Sporty Blue. Teraz do wyboru klientów będzie dziewięć kolorów nadwozia i dwa kolory dachu w dwubarwnym nadwoziu. Daje to łącznie dwadzieścia możliwości kolorystycznych.

REKLAMA

Większe zmiany zaszły we wnętrzu. Kokpit crossovera wzbogacił się o większy, 8-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego oraz 4,2-calowy wyświetlacz o lepszej rozdzielczości między zegarami. Nowy system multimedialny, podobnie jak jego poprzednik, współpracuje ze smartfonami za pomocą aplikacji Apple CarPlay i Android Auto. Jego funkcjonalność wzbogaciła się m.in. o informacje o natężeniu ruchu w czasie rzeczywistym, prognozę pogody on-line, dane o dostępności miejsc parkingowych w wybranych lokalizacjach, czy też cenach paliw na stacjach.

Dodatkowo na pokładzie odświeżonej KIA Stonic znaleźć się mogą takie systemy, jak asystent pasa ruchu, aktywny tempomat, monitor uwagi kierowcy czy system unikania kolizji z funkcją rozpoznawania pieszych i rowerzystów.

Poliftingowy Stonic będzie dostępny ze zmodyfikowanymi silnikami z rodziny EcoDynamics+, w tym z zespołem napędowym z tzw. miękką hybrydą z instalacją 48V. Składa się więc na niego silnik elektryczny o mocy 10 kW oraz akumulator litowo-jonowy o pojemności 10 Ah i oczywiście jednostka spalinowa 1.0 T-GDI o mocy 100 KM lub 120 KM, wyposażonymi w inteligentną mechaniczną skrzynię biegów z elektrycznie sterowanym sprzęgłem. Opcjonalnie samochód z tym silnikiem będzie oferowany z 7-stopniową skrzynią dwusprzęgłową 7DCT. Wersja o mocy 120KM wyposażona w taką skrzynię ma maksymalny moment obrotowy na poziomie 200 Nm. Układ miękkiej hybrydy wpływa na lepsze osiągi i mniejsze zużycie paliwa.

Podobnie jak we wcześniej zmodernizowanym modelu Rio, paletę jednostek napędowych Stonica tworzą także benzynowe wersje 1.2/84 KM z 5-biegowym „manualem” oraz 1.0/100 KM w wariancie z 6-stopniową skrzynią manualną lub 7-biegową DCT.

Odświeżona generacja koreańskiego crossovera w salonach znajdzie się jesienią. Ceny nowej generacji nie powinny być dużo wyższe od obecnie oferowanych wersji, i zaczynać się będą od poziomu około 60 tys. złotych.

REKLAMA

Dodaj komentarz

  Ustaw powiadomienia  
Powiadom o