Nowa gama DS4

0
DS
REKLAMA

Wydzielona z Citroena, wzorem Lexusa z Toyoty czy ostatnio Cupry z Seata, luksusowa submarka uzupełni swą nową gamę modelową składającą się z SUV-a DS 7 Crossback, małego, miejskiego crossovera DS 3 Crossback i luksusowej limuzyny DS 9 o przedstawicieli segmentu C. Będzie to kompaktowe DS 4 oraz modnie uterenowione DS 4 Cross. Tak jak inni członkowie rodziny, nowe modele aspirują do segmentu premium oraz wyróżniają się awangardową stylistyką nadwozia i wnętrza.

Marka DS atakuje najpopularniejszy segment pojazdów, czyli kompakty i oparte na nich crossovery. Zaprezentowano właśnie model DS 4 oraz opartą na nim, modnie stylizowaną terenówkę, model DS 4 Cross. Na tle niezmiennie nudnego VW Golfa, Peugeota 308, czy nawet bardziej odważnie narysowanych Seata Leona i Renault Megane, wygląda bardzo awangardowo.

Wyżej zawieszony, wzorem crossoverów, DS4 prezentuje się muskularnie dzięki mocno wyoblonej karoserii z boku, której linii nie zakłócają klamki, lecz wzorem innych modeli DS-a tworzą jednolitą płaszczyznę z drzwiami i wysuwają się dopiero, gdy chcemy wsiąść do auta. Dynamiki nadaje pojazdowi mocno pochylona szyba z tyłu. Atrakcyjną koncepcję dopełniają duże, 19- lub nawet 20-calowe felgi.

Jeszcze ciekawiej prezentuje się DS4 Cross, będący propozycją dla klientów, którzy oprócz wyszukanej stylistyki cenią również użytkowy charakter samochodu lub chcą mieć pojazd w modnym stylu cross country. W tym celu samochód uzupełniono o pakiet stylistyczny, składający się z osłon pod zderzakami pomalowanych matowym lakierem, ramki bocznych szyb oraz osłony chłodnicy i relingów wykończonych czarnym błyszczącym lakierem. O napędzie 4×4 nie ma tutaj mowy, jednakże DS 4 Cross może być też wyposażony w zaawansowaną kontrolę trakcji, która zapewnia lepszą przyczepność na nawierzchni każdego rodzaju, oferując tryby: piasek, śnieg i błoto oraz system Hill Assist Descent Control.

REKLAMA (2)

Zarówno w DS 4, jak i w DS 4 Cross ze stylistyką nadwozia współgra wykończenie wnętrza. Co ciekawe, udanie połączono w nim tradycję oraz nowoczesność. Z jednej strony mamy ręcznie przeszywaną skórę, Alcantarę czy drewniane aplikacje, a z drugiej dotykowe ekrany, które odpowiadają za obsługę urządzeń pokładowych. O przyjemną atmosferę we wnętrzu dba również nastrojowe oświetlenie.

Wnętrze nowego DS4 jest szykownie zaprojektowane oraz komfortowe i praktyczne. Zapewnia ono dużą przestronność w obu rzędach siedzeń, zaś zastosowane nowe fotele już od bazowej wersji mają odpowiednie wyprofilowanie, zapewniają wygodę także podczas długiej jazdy. Bagażnik o pojemności 430 l stanowi dobry wynik w tym segmencie.

Na wygodę jazdy wpływa tutaj bardzo dobrze zestrojone zawieszenie, które dobrze wybiera nierówności, zapewniając jednocześnie stabilne prowadzenie, co w połączeniu z precyzyjnym układem kierowniczym, nieoczywistym w tej francuskiej marce, pozwala na bardzo przyjemną jazdę.

Co ciekawe, komfort porównywalny z adaptacyjnymi zawieszeniami z innych marek zapewniają już bazowe amortyzatory o niezmiennych nastawach. DS4 może być jeszcze bardziej komfortowy dzięki systemowi DS Active Scan Suspension, który kontroluje tłumienie wybojów. W górnej części przedniej szyby umieszczono kamerę, która skanuje nawierzchnię przed autem i przesyła do komputera dane o jej stanie. Korzystając z otrzymanych informacji układ sprawia, że zawieszenie jest twardsze lub bardziej miękkie, w zależności od potrzeb. To zapewnia komfort niezależnie od stanu drogi.

Do napędu nowego DS 4 oraz DS 4 Cross można użyć jednego z pięciu silników. Dostępne są trzy silniki benzynowe serii PureTech o mocy 130 KM, 180 KM lub 225 KM, silnik wysokoprężny BlueHDi o mocy 130 KM oraz napęd hybrydowy typu plug-in o 225 KM mocy.

REKLAMA (3)

Układ hybrydowy składa się z 4-cylindrowego, 180-konnego silnika benzynowego oraz silnika elektrycznego o mocy 110 KM i umożliwia przejechanie w trybie czysto elektrycznym 50 km według cyklu WLTP. Niezależnie od wybranej wersji silnikowej standardem jest 8-biegowa, automatyczna skrzynia.

DS 4 i DS 4 Cross, jak przystało na współczesne konstrukcje, umożliwiają jazdę w półautonomicznym trybie dzięki zainstalowanym na pokładzie licznym systemom wspomagania kierowcy.

Nie podano jeszcze ceny samochodu w Polsce. Cennik poznamy latem, a pierwsze egzemplarze DS4 pojawią się w polskich salonach jesienią.

Obserwuj nas na Google NewsBądź zawsze na bieżąco - wejdź na Google Wiadomości i zacznij obserwować nasze newsy.


REKLAMA
Ustaw powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Opinie w treści
Zobacz wszystkie komentarze