Nowa technologia wyświetlaczy do samochodów

0
106
head-up
REKLAMA

Wyświetlacze typu Head‑up udostępniają informacje bezpośrednio w polu widzenia kierowcy. Stwarza to wrażenie, jakby informacje pojawiały się przed pojazdem. Wyświetlacze informują o prędkości jazdy, wyświetlają wskazówki systemu nawigacyjnego lub ostrzeżenia. Ważnym atutem jest możliwość skupienia wzroku na jezdni.
Nowy system należy do klasy wyświetlaczy Combiner Head‑up. Kierowca ma wrażenie, że dane są prezentowane w odległości około dwóch metrów przed pojazdem i wtapiają się w scenerię. System nie wyświetla informacji na przedniej szybie, lecz na znajdującym się przed nią niewielkim ekranie z tworzywa sztucznego. Nowy system Head‑up jest dzięki temu w pełni autonomiczny i można go bez większych problemów technicznych stosować w różnych typach pojazdów. Dane prezentowane na wyświetlaczu nie są widoczne dla pasażera jadącego obok.
Nowe wyświetlacze wyróżniają się doskonałą ostrością i brakiem zniekształcenia informacji także wtedy, gdy kierowca porusza głową. Jest to zasługa integracji optycznej wszystkich elementów systemu. Krawędź ekranu została wyfrezowana w taki sposób, aby znajdowała się idealnie na linii wzroku kierowcy – dla niego krawędź ta jest niewidoczna, co sprawia, że informacje stapiają się z tłem. Odwrotną stronę ekranu pokrywa powłoka antyrefleksyjna, a powierzchnia jest odporna na zarysowania.
Nowy wyświetlacz typu Head‑up jest kompletnym modułem, który można zintegrować w panelu wskaźników. Ekran posiada silnik elektryczny z regulacją prędkości, który umożliwia jego wysunięcie z boksu. Po wyłączeniu systemu ekran chowa się w boksie.
Nowy wyświetlacz składa się z części projekcyjnej i wyświetlacza. Część projekcyjna to kolorowy panel LCD o rozdzielczości 480 x 240 pikseli, przez który przenika światło diody o dużej jasności. Sygnał świetlny poprzez lusterka dociera do wyświetlacza z jego centralnym elementem, którym jest ekran prezentujący obraz w obszarze, w którym znajdują się oczy kierowcy, tzw. „Eye Box”.
Kąt ustawienia ekranu można dopasować do wzrostu kierowcy. Jasność prezentowanych informacji dostosowywana jest za pośrednictwem czujników lub pokrętła.

REKLAMA
REKLAMA
Ustaw powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments