Nowy Opel Mokka pozytywnie zaskakuje

opel-mokka
REKLAMA

Po wielu zapowiedziach Opel zaprezentował wreszcie nowe wcielenie swego modelu Mokka. Samochód bardzo pozytywnie zaskakuje, bo z poprzednikiem, który choć sprzedawał się nieźle, ale był stylistycznie bardzo nudny, niewiele go łączy poza nazwą. To przełom w stylistyce marki, która od niedawana jest własnością francuskiego koncernu PSA.

REKLAMA

Mokka najnowszej generacji zrywa z nudną stylistyką poprzednika. Mamy teraz do czynienia z modnym, dynamicznie narysowanym kompaktowym crossoverem, a nie małym SUV-em. Mokka została zaprojektowana na modularnej platformie CMP (Common Modular Platform) i pomimo minimalnie dłuższego o 2 mm rozstawu osi, jest przy długości 415 cm aż o 12,5 cm krótsza od poprzednika. Jest przy tym o 10 cm niższa i o 1 cm szersza. Dzięki takim proporcjom oraz krótszym zwisom z przodu i tyłu nadwozie nowej Mokki ma dynamiczny i sportowy styl, co dodatkowo podkreślono dostępnymi dużymi, 18-calowymi alufelgami. Nowy model ma być w zależności od wersji lżejszy o nawet 120 kg od poprzednika.

Nowa stylistyka Mokki to rozwinięcie pomysłów zaprezentowanych w studialnym modelu GT X, zaś charakterystyczny układ pasa przedniego, nazywany Opel Vizor, stać się ma elementem występującym we wszystkich nowych modelach tej marki. Obejmuje on szeroki błyszczący panel grilla, rozdzielony wyeksponowanym logo marki, za którym umieszczono czujniki elektronicznych asystentów oraz opcjonalne reflektory matrycowe IntelliLux LED z charakterystycznym motywem skrzydła dla ledowych świateł do jazdy dziennej i kierunkowskazów. Także z tyłu mamy do czynienia z nowoczesnym, lekkim designem. Mamy tu wąskie ledowe lampy z powielonym motywem skrzydła, umieszczone niemal na całej szerokości klapy bagażnika, spoiler dachowy oraz szeroki zderzak ze zintegrowaną osłoną dolną. Charakteru dodaje stylizowana nazwa modelu.

Nowoczesny minimalistyczny styl odnajdziemy także we wnętrzu pojazdu, które pomimo zauważalnie zmniejszonych wymiarów zewnętrznych nowej Mokki, oferuje przestronność porównywalną z poprzednikiem i prawie taką samą pojemność bagażnika, mającego w zależności od rodzaju napędu od 310 do 350 l pojemności. Nawiązujący do motywu Opel Vizor kokpit Pure Panel, to kolejna zdecydowana zmiana względem poprzedniej generacji modelu. Dominują na nim dwa szerokie ekrany. Pierwszy o przekątnej 12 cali pełni rolę wirtualnych zegarów, zaś zlokalizowany na konsoli centralnej dotykowy wyświetlacz 10 calowy, zorientowany w stronę kierowcy, służy do obsługi centrum multimedialnego. Co ważne, na desce rozdzielczej pozostawiono fizyczne przyciski dedykowane obsłudze podstawowych systemów pojazdu.

Nowa Mokka dostępna będzie z napędem spalinowym, tak benzynowym, jak i dieslem oraz czysto elektrycznym. Wersja z napędem czysto elektrycznym, z którym zadebiutuje ten model, otrzyma znany z Corsy-e układ napędowy. Składa się on z silnika elektrycznego o mocy 136 KM i momencie 260 Nm oraz baterii o pojemności 50 kWh. Mokka-e będzie miała ograniczoną prędkość maksymalną do 150 km/h, a jej maksymalny zasięg w cyklu WLTP sięgnie 322 km. Samochód seryjnie będzie też wyposażony w system szybkiego ładowania prądem stałym o mocy 100 kW, który pozwoli na naładowanie akumulatora na stacji szybkiego ładowania do 80 proc. pojemności w ciągu 30 minut. Mokkę-e można będzie także ładować z domowego WallBoxa czy choćby zwykłego gniazdka 230 V.

Opel zapowiada, iż nowy model charakteryzować będą ponadprzeciętne właściwości, zwłaszcza w wersji z napędem elektrycznym, gdyż zamontowane płasko w podłodze baterie zapewnią autu nisko położony środek ciężkości i dobry rozkład mas.

Na pokładzie nowej Mokki oczywiście nie zabraknie nowoczesnych systemów bezpieczeństwa oraz podnoszących komfort podróży. Auto wyposażyć można m.in. w adaptacyjne reflektory matrycowe IntelliLux z 14 elementami, które automatycznie dopasowują wiązkę światła do warunków drogowych i nadjeżdżających pojazdów, adaptacyjny tempomat z funkcją „stop and go”, system multimedialny z usługą Opel Connect, systemem eCall i nawigacją online, czy też w indukcyjną ładowarkę do telefonów. System multimedialny współpracuje z Apple CarPlay i Android Auto.

Opel zacznie przyjmować zamówienia na to auto jesienią, a pierwsze dostawy do klientów planowane są na początku 2021 roku.

REKLAMA
Ustaw powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments