Renault Kiger

Renault Kiger
REKLAMA

Wraz z rosnącą populacją, która wielkością powoli goni Chiny, Indie stają się atrakcyjnym rynkiem dla europejskich koncernów motoryzacyjnych. Powoli rośnie też zamożność klientów z tego kraju, ale na obecnym etapie cena ma tam duże znaczenie, stąd często na rynek indyjski są przygotowywane budżetowe modele. Takim pojazdem jest nowy miejski SUV Renault Kiger, w Europie może pojawić się w ofercie Dacii czy też Łady.

Rosnąca zamożność indyjskiego klienta, w połączeniu z ogromnym, chłonnym rynkiem, tworzy spory potencjał dla koncernów motoryzacyjnych, także tych z Europy. Taką szansę zauważyło już francuskie Renault, które przygotowuje specjalne modele na rynek drugiego co do liczby ludności kraju świata. Najnowszą propozycją jest Renault Kiger, samochód opracowany w ramach nowej strategii o wiele znaczącej nazwie „Renaulation”.

REKLAMA

W jej ramach zapowiedziano kilka premier samochodów w segmencie B. Oprócz wspomnianego modelu Kiger pojawią się jeszcze inne nowe auta nie tylko w gamie Renault, ale także Dacii i Łady. Specjalnie dla tej serii francuski koncern opracował nową platformę CMF-A+.

Oparty na tej platformie Kiger ma niecałe 4 m długości, przy czym dysponuje 2,5 m rozstawu osi, czyli wielkością niewiele większą niż małe Renault Twingo. Za samochód ten ma dość obszerny bagażnik, bo o wielkości aż 405 l, który można powiększyć aż do 879 l. Ponadto w pojeździe zaplanowano bogaty pakiet schowków o łącznej pojemności 29 l.

Mimo tego, że samochód zaprojektowano na wschodzący dopiero rynek Indii, to klienci mogą liczyć na przyzwoite wyposażenie, w pojeździe znajdziemy system inforozrywki z ekranem o przekątnej 8”, wyposażony w bezprzewodowy system Apple CarPlay czy AndroidAuto, ponadto przed kierowcą znajdzie się wirtualny kokpit o przekątnej 7”. Dostępny będzie system nagłośnienia Auditorium 3D od Arkamys czy też bezkluczykowy dostęp. Ciekawostką jest system filtracji powietrza z układem PM 2.5 Clean Air, który oferowany będzie po raz pierwszy w tej klasie.

Napęd Kigera to w bazowej wersji benzynowy, wolnossący silnik 1,0 l, o mocy 72 KM i momencie zaledwie 96 Nm. W najmocniejszym wydaniu mały SUV napędzany jest przez turbodoładowany trzycylindrowy benzyniak 1.0 l i mocy 100 KM, generujący przyzwoite 160 Nm momentu obrotowego.

Producent nie wyklucza, że Renault Kiger będzie oferowany poza Indiami. Spodziewać się można zatem, że model pojawi się także na innych światowych rynkach, w tym europejskich.

REKLAMA
Ustaw powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments