Taka będzie przyszłość opon?

przyszlosc-opon
REKLAMA

Opona nie ma jeszcze nazwy, ale ujawniono sposób jej konstrukcji. Powstała w oparciu o standardową oponę do samochodów klasy SUV z szerokim, centralnym rowkiem. Dzięki temu ma mniejszą powierzchnię styku z nawierzchnią, co zmniejsza opór toczenia i przekłada się na poprawę efektywności paliwowej oraz redukcję emisji dwutlenku węgla.
Zmniejszenie oporów toczenia sprawia, że silnik samochodu nie musi wykonywać tak dużej pracy, aby pokonać tarcie powstające w kontakcie z nawierzchnią.
Zadaniem centralnego rowka jest także jeszcze bardziej efektywne usuwanie dużych ilości wody i błota spod opony podczas jazdy w deszczu. To daje możliwość poprawy ogólnej przyczepności na mokrej nawierzchni.
Konstrukcja opony Goodyear nie polega na złożeniu razem dwóch małych opon na jednej obręczy, lecz na stworzeniu podwójnej powierzchni styku na pojedynczym korpusie opony dla SUV-a. Dzięki takiemu podejściu opona jest w stanie udźwignąć ciężar pojazdu SUV, zachowując jednocześnie zalety opony o podwójnej powierzchni styku.
Dodatkowa korzyść polega na tym, iż usunięcie dużej ilości gumy z opony w miejscu rowka zmniejsza ciężar opony.
Dodatkowe właściwości opony to samooczyszczanie się, czyli usuwanie z bieżnika błota i innych zanieczyszczeń. Z kolei zaawansowana konstrukcja rowków bieżnika zmniejsza poziom hałasu podczas toczenia.
Koncepcyjna opona zawiera również rozwiązanie w postaci podwójnych komór powietrznych (po jednej na każdą stronę) połączonych systemem zaworów, dzięki którym opona może być sprawna nawet po przebiciu jednej z komór.

REKLAMA
REKLAMA
Ustaw powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments