Toyota Corolla GR Sport

0
222
Toyota Corolla
REKLAMA

Do sprzedaży wchodzi Toyota Corolla GR Sport, która debiutowała w 2019 roku w Genewie. To specjalna wersja dwunastej generacji Toyoty Corolli.
Nowa generacja Toyoty Corolli jest jednym z najchętniej kupowanych modeli nie tylko w swoim segmencie, ale w ogóle. Jest najchętniej kupowanym modelem na świecie i po dwóch miesiącach 2020 roku zdecydowanie wyprzedza w tej kwestii Forda F oraz trzecią Toyotę RAV4.

REKLAMA

Do oferty nowej Corolli dołącza teraz kolejna, usportowiona wersja GR Sport. Pomimo że skrót GR pochodzi od Gazoo Racing, sportowego działu Toyoty, nie możemy tu liczyć na sportowe doznania. GR Sport jest bowiem wersją wyposażenia dla Toyoty Corolli w wersjach hatchback i TS, czyli kombi, która wyróżnia się z zewnątrz m.in. dachem w kolorze fortepianowej czerni, stylistycznymi elementami aerodynamicznymi, takimi jak nowy przedni grill z wykończeniem w kolorze ciemnego chromu, nakładki na progi z wlotami powietrza, czy tylny dyfuzor.
Kompletu dopełniają 18-calowe koła z lekkich stopów, przyciemniane tylne szyby, światła przeciwmgielne i przednie światła LED. Corolla GR Sport będzie się wyróżniać także dwukolorowym nadwoziem z lakierem Dynamic Grey.
Wersja GR Sport będzie oferowana z napędem hybrydowym, tak w słabszej wersji 1.8 l o mocy 122 KM, jak i dynamiczniejszej z układem hybrydowym, opartym o silnik benzynowy 2.0 l o mocy 184 KM. Pierwszy wariant ma przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynoszące 10,9 sekundy, mocniejszy wariant osiąga 100 km/h w 7,9 sekundy, co już jest przyzwoitym wynikiem.
W Corolli GR Sport debiutuje system adaptacyjnej modulacji charakterystyki zawieszenia Adaptive Variable Suspension – AVS, który steruje siłą tłumienia przy wszystkich czterech kołach, podnosząc zarówno komfort resorowania, jak i poprawiając własności jezdne.
System AVS, dostępny w pakiecie za dopłatą 6900 złotych, współpracuje z układem wyboru trybu jazdy Drive Mode Select, dostosowując siłę tłumienia amortyzatorów do wybranego trybu. Jest ich łącznie pięć – ECO, NORMAL, SPORT S, SPORT S+ lub zindywidualizowany CUSTOM.
We wnętrzu Corolli GR Sport znajdziemy specjalnie przygotowane dla tej wersji fotele Sport, pokryte materiałową tapicerką ze wzmocnieniami ze sztucznej skóry, które opcjonalnie mogą być w całości pokryte skórą. Dodatkowo tablica rozdzielcza, kierownica i drążek automatycznej skrzyni biegów zostały wykończone czarno-czerwonymi przeszyciami.
Toyota Corolla GR Sport 1.8 Hybrid 122 KM e-CVT hybryda kosztuje od 119 900 zł, zaś jej mocniejsza wersja 2.0 Hybrid Dynamic Force 184 KM e-CVT hybryda to wydatek minimum 128 900 zł.

REKLAMA

Dodaj komentarz

  Ustaw powiadomienia  
Powiadom o