Turystyczno‑ sportowa toyota auris

0
111
REKLAMA

Auris Touring Sports będzie jedynym w Europie kompaktowym kombi oferującym klientom możliwość wyboru pełnego napędu hybrydowego. Toyota powiększa tym samym liczbę modeli z technologią hybrydową, dostępnych na Starym Kontynencie. Jak zapowiada producent, wszechstronne wnętrze aurisa Touring Sports będzie wyróżniało się wyjątkowo dużymi rozmiarami i możliwościami przewozowymi oraz najwyższym poziomem funkcjonalności. W wersji hybrydowej akumulatory zostały umieszczone pod tylną kanapą, pozwalając na wykorzystanie pełnej przestrzeni ładunkowej o identycznych rozmiarach jak w wersjach z tradycyjnymi silnikami benzynowymi i dieslem.
Auris Touring Sports jest o 285 mm dłuższy od wersji hatchback, przy tym samym rozstawie osi 2600 mm i średnicy zawracania 10,4 metra. Większa długość całkowita samochodu pozwoliła wyraźnie powiększyć bagażnik: jego standardowa pojemność wynosi 530 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń rośnie aż do 1658 litrów, przy długości przedziału bagażowego aż 2047 mm. Krawędź załadunku bagażnika jest dodatkowo umieszczona aż o 10 cm niżej niż w aurisie hatchback.
Oprócz rozmiarów bagażnika o funkcjonalności aurisa Touring Sports decyduje też podwójna podłoga, podwójna roleta, system Easy Flat, pozwalający jednym ruchem położyć oparcie tylnych foteli, siatka na bagaże, haczyki na torby czy gniazdo 12V. Auto będzie także wyposażone w zintegrowane, aluminiowe relingi dachowe.
Nadwozie ma zwiększoną sztywność i niżej położony środek ciężkości. Obniżona została także pozycja za kierownicą, a sam układ kierowniczy ma bardziej dynamiczną charakterystykę. Za komfort wszystkich pasażerów odpowiada przeprojektowane, wielowahaczowe zawieszenie tylne oraz większe wyciszenie kabiny.
Auris Touring Sports będzie dostępny z tymi samymi silnikami co odmiana hatchback: benzynowymi 1.33 Dual VVT‑i o mocy 99 KM, 1.6 Valvematic o mocy 132 KM, a także dieslami 1.4 D‑4D o mocy 90 KM i 2.0 D‑4D o mocy 124 KM. Oferowany będzie także pełny napęd hybrydowy Toyota Hybrid Synergy Drive o mocy 136 KM, przyspieszeniu od 0 do 100 km/h w czasie 10,9 sekundy oraz prędkości maksymalnej 180 km/h.
Toyota zapowiada, że w wersji hybrydowej samochód będzie miał najniższą w klasie emisję CO2 na poziomie zaledwie 86 g/km oraz emisję NOx i cząstek stałych wyraźnie niższą niż samochody z silnikami Diesla o porównywalnych osiągach.

REKLAMA
REKLAMA

Dodaj komentarz

  Ustaw powiadomienia  
Powiadom o