Twój asystent pomoże zmienić pas

0
112
Twoj-asystent-pomoze-zmienic-pas
REKLAMA

Niewidoczny w wewnętrznym ani zewnętrznym lusterku obszar z tyłu pojazdu i na ukos od niego jest wystarczająco duży, by zmieścił się w nim nawet niewielki bus, który łatwo przeoczyć, nawet jeśli kierowca obejrzy się za siebie. Minimalizuje to ryzyko asystent pasa ruchu, który produkuje m.in. firma Bosch. Nowy czujnik radarowy średniego zasięgu (MRR rear), przeznaczony do montażu z tyłu pojazdu, dostarcza wielu ważnych informacji i precyzyjnie rozpoznaje innych uczestników ruchu znajdujących się w martwym polu pojazdu.
System Boscha będzie seryjnie stosowany przez jednego z wiodących na świecie producentów samochodów, w bardzo popularnym modelu klasy średniej. Aby zapewnić bezpieczeństwo podczas zmiany pasa ruchu, europejski producent wyposaży swoje samochody w dwa czujniki zamontowane po prawej i lewej stronie tylnego zderzaka. Obydwa czujniki MRR rear monitorują obszar znajdujący się z tyłu i wzdłuż pojazdu. Zaawansowane oprogramowanie umożliwia zbieranie informacji, co pozwala stworzyć kompletny obraz ruchu za pojazdem. Jeżeli inny pojazd będzie się zbliżał z dużą prędkością lub znajdzie się w martwym polu, kierowca otrzyma ostrzeżenie, np. w formie sygnału świetlnego w okolicy lusterek zewnętrznych. Jeżeli pomimo to włączy kierunkowskaz sygnalizując chęć zmiany pasa, asystent pasa ruchu dodatkowo wygeneruje sygnał dźwiękowy lub wykorzysta technologię haptyczną, aby ostrzec o niebezpieczeństwie.
Jednak asystent pasa ruchu nie wyczerpuje szerokich możliwości czujnika MRR rear. Na bazie czujnika radarowego, Bosch przygotowuje także funkcję ostrzegania o ruchu poprzecznym. Będzie ona wspomagać kierowcę podczas wyjeżdżania z miejsc parkingowych prostopadłych do ulicy, gdy widoczność ogranicza inny parkujący obok pojazd. Funkcja o zasięgu do 50 metrów w lewą i w prawą stronę ostrzeże kierowcę o obecności pojazdów, rowerzystów i pieszych znajdujących się na ulicy, na którą wyjeżdża samochód. W razie zagrożenia kolizją system wygeneruje sygnał dźwiękowy lub optyczny.
Czujnik radarowy średniego zasięgu w wersji do montażu z przodu jest wykorzystywany przez firmę Bosch np. w układzie kontroli prędkości i odległości ACC, inteligentnym układzie hamowania awaryjnego – osobno lub razem. Od 2016 roku, wyposażenie pojazdu w oparty na kamerze lub radarze inteligentny układ hamowania awaryjnego będzie jednym z podstawowych wymogów otrzymania najwyższej noty w testach zderzeniowych Euro NCAP.
Dużą zaletą czujnika MMR firmy Bosch jest jego kompaktowa konstrukcja. Mniejszy i lżejszy od kostki masła czujnik z łatwością można zamontować także w samochodach miejskich i kompaktowych.

REKLAMA
REKLAMA
Ustaw powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments