Volkswagen Arteon R oraz eHybrid

0
102
Arteon R
REKLAMA

Volkswagen wprowadził do swej oferty nowego Arteona dwie nowe propozycje. Pierwsza to topowe sportowe wydanie R oraz modna odmiana eHybrid z napędem hybrydowym typu plug-in. W obu odmianach samochód można zamówić w wersji liftback, jak i Shooting Brake. Ceny startują od prawie 200 tys. zł za najtańszą hybrydę.

Facelifting Arteona przeprowadzony w 2020 roku oprócz zmian stylistycznych, nowego wyposażenia i odmiany Shooting Brake przyniósł także zmianę w gamie napędowej. W cenniku na rok 2021 znajdziemy dwie nowe propozycje dla dwóch skrajnych grup użytkowników.

REKLAMA

Pierwsza to najmocniejsze sportowe wydanie Arteon R, pod maską którego znajdziemy 2-litrowy benzynowy silnik, generujący imponujące 320 KM mocy i 420 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Samochód wyposażony jest w napęd na 4 koła 4Motion i system Torque Vectoring. Napęd przenoszony jest za pomocą 7-biegowej, zautomatyzowanej skrzyni DSG. Taki zestaw zapewnia świetne osiągi, gdyż przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 4,9 sekundy, a ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.

Volkswagen Arteon R może występować z dwoma rodzajami nadwozia – liftback, którego cena startuje z poziomu 249 090 zł i droższym o 6 tys. zł wersją Shooting Brake. Bogata lista wyposażenia dodatkowego powoduje, że konfigurując Arteona R można bez problemu przekroczyć granicę 300 tys. zł.

Druga odmiana to modna obecnie, ekologiczna wersja eHybrid. Zespół napędowy to znany z innych modeli grupy VW zestaw, w skład którego wchodzi benzynowy silnik 1.4 TSI, który razem z jednostką elektryczną zapewnia 218 KM mocy systemowej i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Do przeniesienia napędu wykorzystano zautomatyzowaną skrzynię DSG o 6 przełożeniach. To pozwala osiągnąć przyspieszenie do 100 km/h w czasie 7,8 s i rozpędzać pojazd do 222 km/h. Arteon eHybrid może poruszać się na samym prądzie. Maksymalny zasięg wynosi wtedy około 50 km, a prędkość maksymalna jest ograniczona do 140 km/h.

Tak jak Arteona R, tak model Arteon 1.4 TSI Plug-In-Hybrid można zamówić zarówno z nadwoziem typu liftback, jak i Shooting Brake. Arteon eHybrid w nadwoziu liftback to wydatek minimum 199 190 zł. Co ciekawe, w przypadku modelu z napędem hybrydowym najtańsza wersja z nadwoziem Shooting Brake to wydatek minimum 211 190 zł, czyli 12 tys. więcej od liftbacka. Wynika to z faktu, że liftbacka można zamówić w wersji wyposażenia Elegance, natomiast Shooting Brake Plug-in jest dostępny wyłącznie w wydaniu R-Line, wyglądem przypominającym R-kę, ale w tym przypadku zbieżność z Arteonem R kończy się tylko na wyglądzie. Także Arteon 1.4 TSI Plug-In-Hybrid można mocno doposażyć, dokładając do ceny bazowej kilkadziesiąt tysięcy złotych.

Modele można już zamawiać u dealerów VW.

REKLAMA

Ustaw powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Opinie w treści
Zobacz wszystkie komentarze