VW Golf R z trybem driftu

0
26
Golf-R
REKLAMA

Volkswagen przedstawił Golfa R, bazującego na najnowszej, ósmej generacji tego modelu, który jest najmocniejszym produkcyjnym Golfem w historii. R-ka przyspiesza do 100 km/h zaledwie w 4,7 sekundy i dodatkowo, dzięki elektronice i napędowi na 4 koła, może driftować!

WV Golf R to najmocniejsza sportowa wersja ósmej generacji tego modelu, uzupełniająca usportowiony typoszereg wersji GTI, GTD i GTE.

REKLAMA

Najnowsza generacja Golfa R napędzana jest czterocylindrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 2 litrów. Jego moc zwiększyła się w stosunku do poprzedniej generacji o 20 KM, zaś moment obrotowy o 20 Nm. Tak więc kierowca będzie miał teraz do dyspozycji 320 KM mocy i maksymalny moment obrotowy na poziomie 420 Nm. Napęd przekazywany jest przez 7-biegową skrzynię dwusprzęgłową z funkcją manualnej, sekwencyjnej zmiany przełożeń łopatkami przy kierownicy. Volkswagen zapowiada przyspieszanie do 100 km/h w czasie 4,7 s. Maksymalna prędkość ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h, ale zamawiając specjalny pakiet R-Performance można zwiększyć tę wartość do 270 km/h.

Mocny układ napędowy wspomagany jest przez program stabilizacji toru jazdy z dwupoziomową regulacją oraz układ rozdziału momentu obrotowego, który może być rozdzielany nie tylko pomiędzy osiami, lecz także pomiędzy kołami tylnymi. W normalnych warunkach moment jest rozdzielany w stosunku 50:50 przód/tył, ale gdy zajdzie taka potrzeba to nawet 100 proc. momentu obrotowego może trafić na jedno z kół tylnych.

Kierowca ma do wyboru 6 trybów jazdy. Znane już z poprzedniej generacji tryby Comfort, Sport, Race i Indyvidual oraz dwa nowe. Pierwszy to Special, stworzony specjalnie z myślą o jeździe po Nurburgringu. Najciekawszy jest nowy tryb Drift, który kieruje większość momentu na tylne koła i tak zmienia ustawienia systemu kontroli trakcji, że umożliwia kierowcy driftowanie, czyli wchodzenie ślizgiem w zakręty i efektowną jazdę bokiem.

Golf R ma adaptacyjne amortyzatory ze sztywniejszą charakterystyką pracy, progresywne wspomaganie układu kierowniczego oraz obniżone o 20 mm w porównaniu ze standardowym Golfem VIII zawieszenie. Ma także większe tarcze hamulcowe o średnicy 358 mm z przodu oraz elektroniczną blokadę przedniego dyferencjału XDS.

Stylistyka modelu R to szersze listwy progowe, spoiler dachowy, tylny dyfuzor oraz cztery okrągłe końcówki wydechu. Ten ostatni można wymienić w opcji na układ Akrapivic. Nie zabrakło oznaczeń „R” na grillu, błotnikach i tylnej klapie. Golf R seryjnie ma na wyposażeniu 18-calowe alufelgi, w opcji oferowane są koła 19-calowe.

We wnętrzu znajdziemy sportowe fotele z charakterystycznym niebieskim przeszyciem, logo „R” na oparciach i dywanikach oraz nową, spłaszczoną u dołu kierownicę z większymi łopatkami do zmiany przełożeń skrzyni DSG, nakładki na pedały ze szczotkowanej stali oraz karbonowe wstawki w desce rozdzielczej i drzwiach.

System multimedialny to znany z innych wersji Golfa system z wirtualnymi zegarami i 10-calowym ekranem dotykowym. Dostępne będą zapewne także inne opcje wyposażenia znane z innych wersji Golfa.

REKLAMA

Dodaj komentarz

  Ustaw powiadomienia  
Powiadom o