X‑Trail bezpieczny na piątkę

0
112
xtrail-bezpieczny
REKLAMA

W testach zderzenia czołowego przedział pasażerski modelu X‑Trail zachował stabilność, a odczyty czujników umieszczonych na manekinach potwierdziły dobrą ochronę kolan i kości udowych kierowcy i pasażera. Za zabezpieczenie kierowcy, badane w teście uderzenia bokiem pojazdu o barierę, przyznano maksymalną liczbę punktów, doceniając także dobrą ochronę wszystkich partii ciała. Równie wysoki poziom ochrony tych stref potwierdził się w teście poważniejszego wypadku, jakim jest uderzenie bokiem pojazdu w słup.
Nowy X‑Trail wypadł korzystnie również pod względem ochrony dzieci. Po analizie manekinów użytych w testach dynamicznych modelowi przyznano maksymalną liczbę punktów za ochronę, jaką zapewnił 18‑miesięcznemu niemowlęciu.
Maksymalną punktacją w końcowym raporcie nagrodzono też konstrukcję przedniego zderzaka, który chroni nogi pieszych. Pozytywnie oceniono także poziom ochrony zapewnianej we wszystkich pozostałych strefach uwzględnionych w teście.
X‑Trail jest wyposażony w najbardziej zaawansowane systemy z zakresu bezpieczeństwa w swoim segmencie. Np. elektryczny hamulec awaryjny, skanując drogę przed pojazdem za pomocą wbudowanych czujników radarowych, reaguje na niebezpieczeństwo w trzech etapach. Najpierw sygnał dźwiękowy ostrzega kierowcę o zmniejszającej się odległości do pojazdu poprzedzającego. Następnie, jeżeli kierowca zignoruje to ostrzeżenie, system automatycznie przyhamuje pojazd. Na koniec, jeżeli odległość będzie nadal malała, system uruchomi hamulce z pełną mocą, doprowadzając do całkowitego zatrzymania samochodu, o ile zajdzie taka potrzeba.
Jest też w nowym modelu system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy. Po „nauczeniu się” nawyków kierowcy system zaczyna monitorować jego zachowanie. Wykrycie nieskoordynowanych ruchów kierownicy powoduje wyświetlenie na zestawie wskaźników ostrzeżenia wskazującego na konieczność przerwy w podróży.
System rozpoznawania znaków drogowych działa jak dodatkowa para oczu, która rozpoznaje znaki ograniczenia prędkości i powoduje wyświetlenie stosownego komunikatu na ekranie pomiędzy zegarami. Ograniczenia prędkości są automatycznie odczytywane przez kamerę zamontowaną z przodu pojazdu. Funkcję zaprogramowano w taki sposób, że działa ona w całej Europie niezależnie od typografii znaków obowiązujących w danym kraju. System rozpoznaje nawet stosowane w niektórych krajach dodatkowe znaki ograniczające prędkość tylko w czasie opadów deszczu i wyświetla kierowcy odpowiednią wartość dopuszczalnej prędkości w zależności od pogody.
System ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu wykorzystuje komputer do rozpoznawania oznakowania poziomego na drodze. Pozwala to ustalić, czy pojazd porusza się właściwym torem, a zjeżdżanie samochodu z pasa ruchu bez włączonego kierunkowskazu jest sygnalizowane kierowcy.
Tylna kamera systemu kamer 360° (Around View Monitor) wykrywa pojazdy znajdujące się w niewidocznym w lusterku „martwym polu” po obu stronach samochodu. Obecność pojazdu w „martwym polu” jest sygnalizowana zapaleniem się dyskretnej kontrolki w lusterku bocznym. Jeżeli kierowca, który chce zmienić pas ruchu, włączy sygnalizujący ten manewr kierunkowskaz, a system wykryje pojazd w niebezpiecznej odległości, lampka ostrzegawcza w lusterku zaczyna migać, a we wnętrzu rozlega się ostrzegawczy sygnał dźwiękowy.

REKLAMA
REKLAMA
Ustaw powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments