Zmodernizowany Peugeot 3008

0
102
Peugeot 3008
REKLAMA

Peugeot 3008 za sprzedaż ponad 800 tys. egzemplarzy od 2016 roku jest niewątpliwym liderem na europejskim rynku kompaktowych SUV-ów. Po ponad czterech latach produkcji nadszedł czas na odnowienie tego udanego francuskiego SUV-a, który upodobni się do swoich koncernowych braci.

Peugeot 3008 to reprezentant najmodniejszego obecnie segmentu na rynku samochodowym, czyli kompaktowych SUV-ów. Dlatego to też ważny model dla francuskiego koncernu, auto poddano face-liftingowi mającemu na celu utrzymanie poziomu sprzedaży.

REKLAMA

Wprowadzone zmiany sprawiają, że auto prezentuje się efektownie, nowy model rozpoznamy po bezramkowej atrapie chłodnicy, której przedłużeniem są listwy rozciągające się pod reflektorami, również zmienionymi, wpisując się w charakterystyczne dla marki wzornictwo. Lampy już od bazowej wersji wykonane są w technice LED, zaś przednie światła przeciwmgielne zastąpiono funkcją Foggy Mode, która została zintegrowana z głównym oświetleniem. W przypadku, gdy włączone będą tylne światła przeciwmgielne, światła mijania będą świeciły z mniejszą intensywnością, co poprawi komfort podróżowania w warunkach ograniczonej widoczności.

Nowe są także ledowe światła tylne, z typowym dla nowych modeli Peugeota trójwymiarowym śladem pazura. Przezroczyste, lecz przydymione klosze świateł stanowią naturalne przedłużenie czarnego pasa na tylnej klapie, co poszerza optycznie nadwozie.

We wnętrzu znajdziemy nowocześniejszy i-Cockpit, w którym kierowca może zmieniać motywy cyfrowych wskaźników, umieszczonych przed nim na 12,3-calowym ekranie. Nowy centralnie umieszczony ekran o przekątnej 10 cali wyposażono zaś w siedem przycisków typu „toggle switch”, które zapewniają bezpośredni dostęp do najważniejszych funkcji związanych z komfortem, czyli radia, klimatyzacji, sterowanej głosowo nawigacji 3D online, ustawień pojazdu, telefonu, mobilnych aplikacji i świateł awaryjnych. W wersjach z napędem hybrydowym plug-in znajdziemy dodatkowy przycisk ułatwiający dostęp do menu funkcji napędu elektrycznego.

Wnętrze uzupełniono nowymi tapicerkami, pojawiły się też nowe kolory nadwozia i wzory felg aluminiowych.

Do napędu poliftingowego Peugeota 3008 zastosowane mogą być silniki benzynowe 1.2 PureTech o mocy 130 KM lub 1.6 PureTech 180 KM, jednostka wysokoprężna 1.5 BlueHDi, która generuje 130 KM lub jeden z dwóch układów hybrydowych o mocy 225 KM albo 300 KM. Napęd przenoszony jest na przednie lub wszystkie koła za pomocą 6-biegowej manualnej bądź 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów.

Nowością w tym modelu są dwie hybrydy typu plug-in. Jedna z napędem na przód i mocą systemową na poziomie 225 KM, składa się z silnika benzynowego o mocy 180 KM i 110-konnego, elektrycznego. Druga, o większej mocy systemowej, wynoszącej już 300 KM, ma napęd na cztery koła i do napędu wykorzystuje 200-konny silnik benzynowy 1.6 PureTech, z którym współpracują dwa silniki elektryczne: przedni o mocy 110 KM i tylny generujący 112 KM. Zasięg wyłącznie na silnikach elektrycznych ma wynosić od 55-60 km.

W obu wersjach zastosowano litowo-jonowe akumulatory, które za pomocą Wall Boxa o mocy 7,4 kW można naładować do pełna po ok. 100 minutach, zaś z gniazdka 230 V po okresie od 4 godzinach.

Jak przystało na współczesny samochód, nowy Peugeot 3008 ma szereg systemów wspomagających, które zapewniają wyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu. Nowością jest funkcja Night Vision, jaka w warunkach ograniczonej widoczności lub w nocy wykrywa pieszych i zwierzęta, które znajdą się przed pojazdem. Obraz z kamery na podczerwień jest wyświetlany na panelu cyfrowych zegarów, tak że znajduje się doskonale w polu widzenia kierowcy.

Nowy Peugeot 3008 pojawi się w salonach sprzedaży w Europie pod koniec tego roku.

REKLAMA

Dodaj komentarz

  Ustaw powiadomienia  
Powiadom o