O ponad pół miliona złotych wzbogacił się budżet Teatru im. L. Solskiego w Tarnowie. To pieniądze pozyskane w konkursach organizowanych przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Dzięki temu możliwe będzie m.in. ożywienie piątej sceny tarnowskiego teatru, czyli zielonego dachu.
Teatr im. L. Solskiego w Tarnowie rozpoczął przyjmowanie zgłoszeń od teatrów w Polsce, które byłyby zainteresowane udziałem w XXIV Ogólnopolskim Festiwalu Komedii TALIA 2020. Festiwal odbędzie się w drugiej połowie września. Mile widziane będą klasyczne komedie, farsy, zabawne musicale, satyry czy przewrotne historie obyczajowe dające powód do śmiechu. „Śmiejmy się całą dobę!” – to idea przewodnia tegorocznego festiwalu. Niewykluczone, że festiwalowa publiczność będzie mogła wziąć udział w 24-godzinnym maratonie komediowym.
By możliwe było zorganizowanie kolejnych edycji festiwalu komedii, tarnowski teatr poszukuje dodatkowych funduszy. Bardzo dobre wieści dotarły niedawno z Warszawy. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego rozstrzygnęło swoje konkursy na rok 2020. Teatr im. L. Solskiego w Tarnowie otrzymał łącznie 539 tys. 700 zł na realizację trzech projektów. Dofinansowane zostały: Ogólnopolski Festiwal Komedii TALIA (ok. 186,7 tys. zł na organizację tegorocznej edycji festiwalu oraz 187,2 tys. zł na przygotowanie edycji przyszłorocznej – jubileuszowej), Festiwal Mała Talia (kwota 88 tys. 500 zł; będzie to już 12. edycja przeglądu spektakli adresowanych do dzieci i młodzieży ) oraz projekt pod nazwą „Muzyka na dachu 2020” (dofinansowanie w wysokości 77 tys. 200 zł; na dachu w części technicznej teatru będzie można zobaczyć kameralne przedstawienia muzyczne).
– To znaczący zastrzyk dla naszego budżetu, ale też początek montażu finansowego dającego szansę na realizację naszych flagowych projektów. Bez pieniędzy z ministerstwa trudno nam sobie wyobrazić realizację Talii. Liczę, że muzyczny projekt związany z zielonym dachem przypadnie do gustu publiczności – mówi Rafał Balawejder, dyrektor naczelny tarnowskiego teatru.
Warto jeszcze wspomnieć o reklamie teatru, którą tarnowianie z łatwością dostrzegą w miejskiej przestrzeni. Barwna reklama przedstawia aktorów w kostiumach ze spektaklu „Księżniczka na opak wywrócona”. Umieszczono ją na jednym z autobusów komunikacji miejskiej.

Dodaj komentarz

  Ustaw powiadomienia  
Powiadom o