Kiedy nowa winda dla DPS?

0
94
DPS w Karwodrzy
REKLAMA

Komisja Rewizyjna Rady Powiatu Tarnowskiego skontrolowała Dom Pomocy Społecznej w Karwodrzy. Z kontroli wynika, że opieka nad pensjonariuszami przebiega bezproblemowo, a pod kątem działalności finansowej nie stwierdzono żadnych uchybień. Nie oznacza to jednak, że w placówce niczego nie brakuje. Jedną z wyczekiwanych inwestycji jest zakup windy, z której mogliby korzystać niepełnosprawni.

REKLAMA

W Domu Pomocy Społecznej w Karwodrzy mieszka 80 osób. Przeprowadzona niedawno przez Komisję Rewizyjną Rady Powiatu Tarnowskiego kontrola wykazała, że placówka zachowuje bardzo dobre standardy opieki nad pensjonariuszami, a także nie ma żadnych problemów z działalnością finansową. Jednak w DPS brakuje windy, dużej sali spotkań, wskazano też na konieczność przeprowadzenia mniejszych i większych remontów.
– W placówce funkcjonuje winda, która ma 14 lat, ale nie nadaje się do przewozu osób leżących na łóżkach, a takich w DPS jest sporo. Zdarza się, że ktoś potrzebuje wyjść na zewnątrz, czy udać się na wizytę do lekarza i pojawia się problem. Nie mamy też dużej sali spotkań i kaplicy dla pensjonariuszy – przyznają opiekunki pracujące w placówce. Wiele remontów pracownicy DPS starają się przeprowadzać we własnym zakresie. – W tym roku wyremontowaliśmy jedną z łazienek i korytarz. Wkrótce mamy zamiar zmodernizować drugą toaletę i dokupić drzwi przeciwdymne. Sporządziliśmy również podanie o zakup samochodu dla naszej placówki.
Tomasz Pilch, przewodniczący Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Tarnowskiego, która skontrolowała DPS w Karwodrzy uważa, że niektóre z inwestycji muszą zostać przeprowadzone. – Dom Pomocy Społecznej w Karwodrzy jest budynkiem trzykondygnacyjnym z windą oraz licznymi przystosowaniami dla osób mniej sprawnych. Nie mam wątpliwości, że nowa winda jest koniecznością. Obecnie w placówce funkcjonuje stary dźwig towarowy, który nie może służyć do transportu pensjonariuszy. Trzeba będzie wykonać nowy szyb windowy, ponieważ w obecnym nie da się przeprowadzić tej inwestycji. Koszt zadania to około 250 tys. zł. Można postarać się o spore dofinansowanie z PFRON-u – mówi. – Jednak obiekt znajduje się pod opieką konserwatora zabytków, dlatego koszty prac mogą zdecydowanie wzrosnąć.
Jacek Hudyma, wicestarosta tarnowski twierdzi, że zapoznał się z protokołem Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Tarnowskiego i przyjrzy się sprawom, które zostały w nim poruszone. – Jednym z punktów jest sugestia związana z wymianą windy. Trzeba pamiętać, że dopiero niedawno nabyliśmy tę posiadłość. Wcześniej ze względu na nieuregulowany stan prawny nieruchomości nie mogliśmy przeprowadzać żadnych większych inwestycji – mówi wicestarosta i dodaje, że funkcjonująca obecnie winda jest w dobrym stanie i przechodzi pozytywnie wszystkie kontrole Urzędu Dozoru Technicznego. – Nie mam jednak wątpliwości, że w niedalekiej przyszłości winda zostanie jednak wymieniona. Myślę, że może uda się to zrobić jeszcze w tej kadencji rady.

REKLAMA

Dodaj komentarz

  Ustaw powiadomienia  
Powiadom o