Fitness dla każdego

Fitness-dla-kazdego
REKLAMA

Na szczęście minęły już czasy, w których siłownia zarezerwowana była tylko dla „mięśniaków”. Mroczne i ciasne salki gimnastyczne, nieprzyjemny zapach i tzw. „karki” to echo przeszłości. Dzisiejsze kluby fitness to jasne, duże przestrzenie pełne uśmiechniętych ludzi. Częściej niż wpatrzoną w obwód swojego bicepsa górę mięśni można spotkać tu wracającą do formy po porodzie młodą mamę, studentkę lub biznesmena chcącego odpocząć psychicznie po długim dniu pracy.
– Rosnącą grupą klientów są także osoby powyżej 50. roku życia – mówi Maciej Dufrat, trener personalny z firmy Star Fitness. – Nowe formy zajęć, takie jak indoorwalking – trening na eliptykach i trening funkcjonalny, pozwalają podjąć aktywność fizyczną każdemu niezależnie od formy i poziomu wytrenowania. Bardziej niż na ponadprzeciętnej sprawności skupiamy się w nich na zachowaniu dobrej kondycji, by ułatwić sobie codzienne funkcjonowanie.
Często w rozmowach pojawia się hasło: nie mogę chodzić na siłownię ze względu na skrzywienie kręgosłupa. Nic bardziej mylnego. Mięśnie grzbietu, wyciągnięte i nienaturalnie wykręcone z powodu całodziennego siedzenia w pracy przed komputerem, potrzebują ćwiczeń. Racjonalny trening wzmacniający plecy, pozwoli uniknąć w przyszłości ryzyka zwyrodnień, bólu i kosztownych kuracji. Kręgosłupowi może zaszkodzić nadmierne i nierówno rozłożone obciążenie. Jednak dziś oferta zajęć w klubach fitness wykracza daleko poza dźwiganie sztangi: od jogi, przez jazdę na rowerze w rytm muzyki czy marsze na eliptyku (indoorwalking), po ćwiczenia rozciągające i modelujące sylwetkę (np. słynne CelluStop, pilates). W wyborze najodpowiedniejszej aktywności, dostosowanej do naszych możliwości i ograniczeń pomoże nam wykwalifikowana kadra. Wystarczy zgłosić się do instruktora lub trenera personalnego, a on dobierze odpowiednie ćwiczenia, obciążenie i przyrządy oraz pokaże, jak efektywnie na nich pracować.
Niektórzy mówią też, że nie ćwiczą, bo nie chcą mieć atletycznej sylwetki. Nie trzeba się o to martwić. Do klubów fitness chodzi mnóstwo ludzi i niewielu z nich przypomina kulturystów. To dlatego, że za przyrost tkanki mięśniowej odpowiadają specjalne treningi. Towarzyszy im także odpowiednia dieta i przyjmowanie specjalnych preparatów (odżywek).
– Dla każdego, kto chce schudnąć, podstawą powinny być regularne ćwiczenia – podpowiada Maciej Dufrat. Zdaniem dietetyka, Marzeny Brzezińskiej, nie warto się też głodzić i katować restrykcyjnymi dietami, które bez połączenia z aktywnością fizyczną na niewiele się zdadzą.
Na każdym treningu tempo ćwiczeń dostosowane jest do poziomu grupy. Poza tym, oferta dzisiejszych klubów fitness jest tak dopasowana, aby nie tylko wyciskać z klientów „siódme poty”. Coraz częściej w ofercie znajdują się usługi dla spragnionych relaksu. Sauna, masaże, ćwiczenia rozluźniające i inne zajęcia typu wellness pozwolą wypocząć nie tylko fizycznie, ale również psychicznie.

REKLAMA
REKLAMA

Dodaj komentarz

  Ustaw powiadomienia  
Powiadom o