Amarok wyjeżdża z Hanoweru

REKLAMA

W ciągu roku produkowanych będzie około 40 000 amaroków przeznaczonych dla klientów z Europy Wschodniej i Zachodniej oraz z Afryki. Produkcja w argentyńskim Pacheco będzie w przyszłości skierowana na rynek środkowo- i południowoamerykański.
Obecnie na linii montażowej amaroka prowadzona jest produkcja przedseryjna, która wkrótce zostanie zastąpiona serią zerową. Pod koniec czerwca rozpocznie się produkcja seryjna, dziennie w Hanowerze z taśmy będzie zjeżdżać 185 amaroków.
Utworzenie linii produkcyjnej amaroka wymagało szerokiego zakresu prac remontowych w hali nr 2, gdzie w latach 1975 – 2006 produkowany był LT, oraz włączenia amaroka do działu lakierni i budowy nadwozia. Konieczne było także utworzenie nowego działu montażu.
Od 1956 roku zakłady w Hanowerze opuściło pięć generacji vw busa, łącznie prawie 8,5 milionów transporterów, caravelli, multivanów i californii. Dodatkowo prawie milion LT, taro, ciężarówek MAN‑G oraz w latach siedemdziesiątych także kilkadziesiąt tysięcy „garbusów”. Ponadto od 2009 roku zakład produkuje lakierowane nadwozia dla porsche panamera. W 2011 roku podjęta została decyzja o dodatkowej produkcji amaroka w wersji z podwójną kabiną.
Amarok cieszy się dużym uznaniem nie tylko w Ameryce Południowej, Afryce i Australii. Dzięki swojej efektywnej technice napędu, komfortowi, przestronności, bezpieczeństwu, a także solidności stał się prekursorem nowoczesnej klasy pickupów także w Europie, o czym świadczy stale rosnąca sprzedaż i czołowa pozycja w Niemczech, Austrii i Szwajcarii.

REKLAMA
REKLAMA

Dodaj komentarz

  Ustaw powiadomienia  
Powiadom o