Audi A3 sedan

0
119
Audi A3
REKLAMA

Mimo dominacji SUV-ów, nawet w mikrorozmiarze, małe sedany dalej mają swoich zwolenników. Audi zaprezentowało właśnie drugą generację małej limuzyny zbudowanej na bazie nowego kompaktowego modelu A3. Samochód wkrótce pojawi się w salonach sprzedaży.

REKLAMA

Nowe Audi A3 w wersji sedan to druga generacja tego modelu na bazie kompaktowego A3. Nietrudno doszukać się w nim podobieństw do innych samochodów Grupy Volkswagena. Nowe auto, mając 449,5 cm długości, pod względem wymiarów jest zbliżone do Skody Rapid, zaś rozstaw osi jest porównywalny z nowym Golfem i wynosi 263,6 cm. Różnice w porównaniu z pierwszą generacją nie są zbyt zauważalne, gdyż nowy model jest szerszy o 2 cm, wyższy o 1 cm i dłuższy o ok. 4 cm.
Nie oznacza to, że zmiany są niewielkie, jednak dotyczą one głównie techniki zwartej pod nadwoziem. W nowym A3 sedan znajdziemy m.in. 15-segmentowe światła Matrix LED, układ elektrycznie sterowanych żaluzji we wlocie powietrza, zaś wnętrze samochodu przeszło zaawansowaną cyfryzację.
W pojeździe mamy nie tylko nowy system multimedialny MMI, wyświetlacz head-up, ale przede wszystkim układy wspomagające kierowcę i łączność z internetem. Podobnie jak do nowego Golfa, dodano łączność Car-2-X, czyli automatyczne ostrzeganie o zagrożeniach, czy wyszukiwanie miejsc parkingowych. Do tego jeszcze pakiet systemów pre sense z kamerą i radarem, który ma zapobiegać wypadkom, adaptacyjny tempomat z aktywnym utrzymaniem w pasie ruchu oraz pakiet asystentów ruchu poprzecznego.
Wnętrze, pomimo znacznej cyfryzacji, ma na desce rozdzielczej także kilka fizycznych przełączników, choć dominują w nim dwa duże ekrany, czyli wirtualne zegary przed oczami kierowcy, o przekątnej 12,3 cala oraz wkomponowany w konsolę centralną dotykowy wyświetlacz o przekątnej 10,1 cala.
Do napędu nowego samochodu producent na początek proponuje silnik benzynowy 35 TFSi o pojemności 1,5 l i mocy 150 KM, dostępny ze 6-stopniową skrzynią manualną lub siedmiobiegową, zautomatyzowaną, dwusprzęgłową S tronic oraz 2- litrowy diesel 35 TDI również o mocy 150 KM i siedmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynię S tronic. Wersje ze skrzynią S tronic posiadają układ miękkiej hybrydy z instalacją 48V.
Nowe Audi będzie posiadać bogatą listę wyposażenia dodatkowego. Dostępne będzie m.in. sportowe zawieszenie z adaptacyjnymi amortyzatorami, Android Auto i CarPlay, modem LTE, funkcje online z danymi o ruchu drogowym, czy usługa zdalnego sterowania samochodu poprzez aplikację w smartfonie.
Cennik nowego modelu rozpoczyna Audi A3 Limousine 35 TFSI z manualną 6-biegową skrzynią, którego zakup wymaga kwoty minimum 112 900 zł, za siedmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynię S tronic trzeba tu dopłacić 9100 zł, zaś Audi A3 Limousine 35 TDI z automatem S tronic to wydatek minimum 135 400 zł.

REKLAMA

Dodaj komentarz

  Ustaw powiadomienia  
Powiadom o