Auto dla… narciarzy

0
28
audi-q3-vail2
REKLAMA

Q3 Vail jest sportowym i wytrzymałym kompaktowym SUV‑em z wieloma praktycznymi zaletami, eleganckim wyglądem i indywidualnymi elementami stylistycznymi. Prezentowany w Detroit model pokryto stworzonym specjalnie dla niego lakierem w kolorze czerwonym Energie, ze złotymi cząsteczkami tworzącymi perłowy efekt. Elementy montowane na karoserii pokryte są matowym, szarym lakierem kwarcowym. Stylistykę uzupełniają aluminiowe listwy wokół okien i czarne, błyszczące osłony na słupkach. W osłonie chłodnicy Singleframe umieszczone są pionowe, aluminiowe listwy. W miejscu, gdzie w seryjnych samochodach montowana jest tablica rejestracyjna, znajduje się wyraźnie wysunięta do przodu osłona.
W reflektorach obszary w dolnej części pasów generujących światła do jazdy dziennej mają kolor antracytowy. Atletyczną sylwetkę Q3 Vail podkreślają także boczne wloty powietrza, których górna część przykryta jest masywnymi osłonami z aluminium. Przednią osłonę podwozia również wykonano z aluminium. Poszerzone zostały nadkola i progi.audi-q3-vail2
Aluminiowy reling dachowy o nowym kształcie został zaprojektowany specjalnie do przewożenia nart i desek snowboardowych. W przedniej części belki relingu dachowego umieszczone są kompaktowe, energooszczędne reflektory diodowe o szerokim strumieniu światła, oświetlające otoczenie wokół audi Q3 Vail. Są one sterowane przyciskami w module dachowym.
Audi Q3 Vail porusza się na pięcioramiennych obręczach w rozmiarze 8,5 x 20, na które nałożone są opony terenowe 255/45. Rozstaw przednich i tylnych kół jest o 40 mm większy, niż w samochodach seryjnych, a nadwozie znajduje się o 30 mm wyżej. Także z tyłu widać indywidualne rozwiązania – dwie końcówki układu wydechowego są wbudowane w dyfuzor i osłonę tylnej części podwozia.
Samochód dostępny jest w trzech kolorach wnętrza – czarny, szary i czerwony. Podsufitkę pokryto tytanowo‑szarą Alcantarą, znaczna część wnętrza, w tym wykładzina, jest czarna. Czarne, żebrowane dywaniki obszyte są wąskimi pasami czerwonej skóry Velvet. Pokrycia siedzeń wykonane zostały z nowego materiału tkaninowo‑skórzanego. Tapicerka wy­kończona jest obszyciem z podwójnymi szwami w kontrastowym, czerwonym kolorze. Cała tablica rozdzielcza Q3 Vail pokryta jest czarną skórą Feinnappa z kontrastowymi, ty­ta­nowo-­szarymi szwami. Skóra nad kopułą, w której umieszczone są instrumenty, jest stalowo‑szara z czerwonymi szwami.
W aplikacjach dekoracyjnych wokół dźwigni s tronic, na przedniej części kokpitu i w drzwiach zastosowano trójwymiarową siatkę ze stali nierdzewnej, wytwarzaną w bardzo skomplikowanym procesie produkcji. Dźwignię zmiany biegów zdobi czarny, błyszczący pierścień i aluminiowa plakietka z napisem „Q3 Vail”. Osłona dźwigni przeszyta jest czerwonymi szwami.

REKLAMA

audi-q3-vail2W zestawie wskaźników w oczy rzucają się skale prędkościomierza i obrotomierza, wykonane ze specjalnie szlifowanego aluminium. Także pierścienie i obramowania lampek kontrolnych wykonane są z metalu. Kierownica obszyta jest skórą z czerwonymi szwami i posiada przyciski manualnej obsługi siedmiobiegowej przekładni s tronic. Na podpórkę pod lewą stopę i pedały nałożono cienkie, gumowe nakładki, przez których nacięcia widoczna jest stal nierdzewna pokrywająca pedały.

Przyciski MMI Navigation plus wykonane są z aluminium. Paski z tego samego materiału stanowią ozdobę terminala obsługowego. Manualnie rozkładany monitor ma osłonę z materiału pokrywającego tablicę rozdzielczą. System dysponuje funkcją animacji pokazującej kąt nachylenia wzdłużnego i poprzecznego audi Q3 Vail. W obszarach niepokrytych zasięgiem map MMI Navigation plus rejestruje współrzędne podczas jazdy, co ułatwia znalezienie drogi powrotnej.
Na miłośników sportów zimowych czekają we wnętrzu audi Q3 Vail dwa praktyczne rozwiązania. W bocznej ścianie bagażnika znajduje się schowek, w którym można przewozić latarki i jednocześnie ładować indukcyjnie ich baterie. Tę samą technikę indukcyjną zastosowano w termosie, który znajduje się w uchwycie między przednimi siedzeniami i może chłodzić lub podgrzewać napoje. Oba urządzenia posiadają diody informujące o stanie ładowania. Dodatkowa zaleta: latarki dysponują nie tylko diodami LED, lecz również promiennikami podczerwieni umożliwiającymi rozgrzanie rąk lub butów narciarskich.
Kolejnym praktycznym rozwiązaniem w Q3 Vail jest mata w bagażniku z ogrzewanymi poduszkami do siedzenia. Matę można rozłożyć i przełożyć przez krawędź bagażnika. Chroni wtedy krawędź podczas załadunku i rozładunku, a jednocześnie stanowi ciepłą warstwę, na której można usiąść przy zakładaniu lub zdejmowaniu butów narciarskich. Małe reflektory diodowe na wewnętrznej stronie pokrywy bagażnika oświetlają przestrzeń za samochodem.
Audi Q3 Vail napędzane jest pięciocylindrowym silnikiem 2.5 TFSI z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem, o pojemności 2480 cm3 i mocy 231 kW (314 KM), z momentem obrotowym 400 Nm. Moc silnika przenoszona jest na układ napędowy quattro przez siedmiobiegową przekładnię s tronic. Audi Q3 Vail przyspiesza od zera do 100 km/h w 5,5 sek. i rozwija prędkość maksymalną 262 km/h.

REKLAMA

Dodaj komentarz

  Ustaw powiadomienia  
Powiadom o