Coupe w futurystycznym stylu

REKLAMA

Karoseria nowego modelu mierzy 463,7 cm długości, 189,1 cm szerokości oraz 139,8 cm wysokości. Śladem koncepcyjnej klasy A, concept style coupe zyskał diamentowy wlot powietrza, innowacyjne przednie lampy w trybie gotowości świecą na czerwono, zaś po uruchomieniu kierunkowskazów ich diody rozbłyskają jedna po drugiej. Profil concept style coupe tworzą trzy linie: pierwsza wyznacza płaszczyznę dachu, łącząc przednie i tylne błotniki, druga podkreśla tylne nadkola, a ostatnia biegnie przez całą bryłę nadwozia. Jak przystało na coupe, drzwi nie posiadają ram okiennych, a duży, panoramiczny dach potęguje uczucie przestrzeni w kabinie.
Awangardowe linie wieńczy forma tylnych świateł i ich metaliczno‑czerwone wypełnienie oraz dwie podwójne końcówki wydechu, poszerzające optycznie tylną część nadwozia. W stylizacji tylnego dyfuzora po raz kolejny pojawia się diamentowy motyw zaczerpnięty z przedniego wlotu powietrza.
Mercedes-Style Coupe Concept1
Wewnątrz kształt deski rozdzielczej przypomina rozciągnięte skrzydło na całej szerokości naznaczone włóknem węglowym. Zegary zamknięto w dwóch osobnych, klasycznych tubach otoczonych interaktywnymi pierścieniami reagującymi na włączenie kierunkowskazu. Fala tworząca środkową konsolę została wzbogacona o panel sterowania wentylacją dla dwóch tylnych, osobnych foteli oraz pojemny schowek.
Cztery fotele ze zintegrowanymi zagłówkami znane są już z nowej klasy A w wersji Sport: kratki wentylacyjne w kształcie przypominającym silniki odrzutowe zmieniają swoją barwę w zależności od temperatury – od błękitu do czerwieni.
Auto wyposażone jest w system Comand Online i liczne aplikacje Mercedes‑Benz, opracowane specjalnie z myślą o zastosowaniach w podróży, oraz możliwość korzystania z Internetu podczas postoju. Oprogramowanie Comand Online nie jest przechowywane w pamięci komputera pojazdu, ale w tzw. chmurze, czyli w bazie danych Daimler Vehicle Backend. System może być aktualizowany zdalnie, bez konieczności wizyty na stacji serwisowej, aplikacje są zawsze aktualne.
Czterocylindrowy silnik ma bezpośredni wtrysk paliwa, turbodoładowanie, udoskonalony system spalania z wielofazowymi wtryskiwaczami oraz wieloiskrowy zapłon. Dwulitrowa jednostka benzynowa o mocy 211 KM za pośrednictwem siedmiostopniowej, zautomatyzowanej przekładni dwusprzęgłowej 7G‑DCT i wydajnego napędu 4Matic przekazuje siłę napędową do kół obu osi.

REKLAMA
REKLAMA

Dodaj komentarz

  Ustaw powiadomienia  
Powiadom o