Cupra Formentor

Hiszpańska Cupra zaprezentowała SUV-a Formentor. To pierwszy model samochodu, który występuje wyłącznie w gamie sportowej submarki Seata. Auto będzie dostępne jako 310-konny benzyniak lub 245-konna hybryda. Pojazd trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku.

REKLAMA

Nazwa Formentor pochodzi od jednego z najbardziej niedostępnych zakątków Majorki. Formentor, jako pierwszy model samochodu, który występuje wyłącznie w gamie sportowej submarki Seata, prezentuje się naprawdę atrakcyjnie i już na pierwszy rzut oka mocno odróżnia się od Seatów. Nadwozie Formentora ma nawiązywać do modnych kształtów coupe. Udało się to projektantom, gdyż unosząca się ku górze linia boczna okien, mocne przetłoczenia nad tylnymi kołami oraz niższe niż w zwykłym SUV-ie nadwozie nadają lekkości sylwetce pojazdu, mimo że nie jest to mały samochód.
Nowy SUV Cupry ma 4 450 mm długości, 1 839 mm szerokości i 1 511 mm wysokości, zaś jego rozstaw osi wynosi 2 680 mm. Bagażnik ma pojemność 450 litrów.
Auto, jak na Cuprę przystało, ma cały szereg sportowych akcentów, w tym m.in. 19-calowe aluminiowe felgi, które dostępne są także w kolorze miedzianym, czy też większe hamulce Brembo. Dostępna jest dla tego modelu paleta oryginalnych kolorów: cztery standardowe z metalicznym wykończeniem oraz trzy specjalne Graphene Grey, Dark Camouflage i Desire Red. Cupra Formentor dostępna będzie również z matowym wykończeniem.
We wnętrzu znajdziemy charakterystyczną kolorystykę dla Cupry, czyli miedziane detale, które przeplatają się z akcentami o barwie ciemnego aluminium. Centralny punkt deski rozdzielczej stanowi 12-calowy, panoramiczny ekran dotykowy. W sportowym SUV-ie mamy też dobrze wyprofilowane fotele, które pokryto skórą. Do wyboru są dwie kolorystyki wykończenia: Petrol Blue i Black.
Standardem w Formentorze będzie system multimedialny z 12-calowym ekranem oraz możliwość sterowania głosem i gestami. System jest kompatybilny z bezprzewodową funkcją Apple CarPlay oraz Android Auto. Pasażerowie mogą również podłączyć swoje smartfony za pośrednictwem portu USB lub technologii Bluetooth.
Na pokładzie mamy też cały szereg systemów bezpieczeństwa, takich jak proaktywny tempomat, inteligentny asystent bezpieczeństwa 3.0, asystent podróży i funkcję monitorowania martwego pola z systemem wspomagającym wysiadanie. Dzięki nim Cupra Formentor osiąga drugi poziom jazdy autonomicznej.
Cupra Formentor dostępna będzie z dwoma napędami – benzynowym oraz hybrydowym typu plug-in. W pierwszym wariancie pod maską znajdzie się 2-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy TSI o mocy 310 KM i momencie obrotowym wynoszącym 400 Nm. Na pokładzie pojawi się technologia 4Drive, czyli elektryczne rozdzielanie mocy pomiędzy osie.
Formentor dostępny będzie także z napędem hybrydowym typu plug-in – 150-konny silnik benzynowy 1.4 TSI będzie wspomagany przez jednostkę elektryczną o mocy 115 KM. Łączna moc układu to 245 KM (taki sam napęd trafił m.in. do nowej Skody Octavii RS iV). Auto będzie miało baterię litowo-jonową o pojemności 13 kWh. Tu także maksymalny moment obrotowy wynosi 400 Nm, a zasięg na bateriach to 50 km.
Obie wersje będą dostępne wyłącznie z dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG. Jednak w tym przypadku jej mechanizm oparto na technologii shift-by-wire – dźwignia zmiany biegów nie jest połączona ze skrzynią w sposób mechaniczny, a do sterowania wykorzystuje się sygnały elektroniczne. W standardzie będą, jak na sportowy model przystało, łopatki do ręcznej zmiany biegów, umieszczone przy kierownicy.
Auto będzie wyposażone w adaptacyjne zawieszenia (DCC) i progresywny układ kierowniczy.
Nie są znane jeszcze szczegóły dotyczące ceny i dostępności tego modelu na rynku polskim.

Dodaj komentarz

  Ustaw powiadomienia  
Powiadom o