Elektryczne Vivaro-e

Vivaro e

Powszechna elektryfikacja samochodów obejmuje także pojazdy dostawcze. Od czerwca będzie można składać zamówienia na w pełni elektryczne auto użytkowe Opla Vivaro-e. Model ten będzie dostępny w kilku wersjach nadwozia i z dwoma rodzajami akumulatorów. Na jednym ładowaniu Opel Vivaro-e będzie mógł przejechać nawet 330 km.

REKLAMA

Elektryczny Opel Vivaro-e został zbudowany na tej samej platformie EMP2, którą wykorzystują wersje z tradycyjnym napędem. Będzie także produkowany w tej samej fabryce w Valenciennes we Francji na taśmie montażowej, gdzie powstają odmiany wysokoprężne.

Taka korzystna symbioza obu wersji napędu przewidziana została w fazie projektowej, dlatego umieszczono baterie litowo-jonowe pod podłogą. Dzięki temu praktyczność auta nie ulega zmianie.

Opel Vivaro-e może być wyposażony w dwa rodzaje wielkości akumulatorów: 18 modułów o pojemności 50 kWh, dających zasięg do 230 km lub 27 modułów o pojemności 75 kWh, zapewniających zasięg nawet do 330 km. Obie odmiany będą miały na wyposażeniu ładowarkę pokładową jednofazową o mocy 7,4 kW. Opcjonalnie można zakupić system ładowania trójfazowy o mocy 11 kW.

Akumulatory będzie można ładować zarówno ze zwykłego domowego gniazdka, jak i z Wall Boxa czy terminala szybkiego ładowania. Przy wykorzystaniu tego ostatniego o mocy 100 kW, naładowanie akumulatorów do 80 proc. pojemności ma trwać tylko 30 minut dla wersji o mniejszej pojemności baterii lub 45 minut dla akumulatora 75 kWh.

Do napędu Vivaro-e zastosowano silnik o mocy 100 kW (136 KM) i momencie 260 Nm, stosowany także w elektrycznej odmianie Corsy i ma zapewniać maksymalną prędkość do 130 km/h.
Klienci będą mieli do wyboru kilka wersji: Furgon z kabiną załogową, platformę i osobowe kombi o ładowności do 1275 kg, w trzech długościach – 4,60 m (Compact), 4,95 m (Long) i 5,30 m (Extra Long). W zależności od odmiany, pojemność przestrzeni ładunkowej wynosi odpowiednio 5,1 i 5,8, a nawet 6,6 m3. Vivaro-e ma przy tym ładowność tylko o 130 kg mniejszą niż wersja z silnikiem wysokoprężnym.

Wyposażenie elektrycznej wersji będzie porównywalne z klasycznymi Vivaro i na pokładzie znaleźć się może m.in.: projekcyjny wyświetlacz head-up, system wspomagania utrzymania pasa ruchu, rozpoznawania znaków drogowych, układ ostrzegający o zmęczeniu kierowcy, adaptacyjny tempomat, automatyczne hamowanie awaryjne, a także czujnik parkowania i kamera cofania.
Do klientów pierwsze Ople Vivaro-e trafią jesienią. W przyszłym roku do gamy ma dołączyć osobowa wersja Life oraz elektryczne Combo-e.

Dodaj komentarz

  Ustaw powiadomienia  
Powiadom o