Ford Focus mild hybrid

Focus-Ford
REKLAMA

Kolejnym modelem Forda, po Pumie i Fieście, który przeszedł elektryfikację swego napędu jest odświeżony Focus. Napęd z układem miękkiej hybrydy i 48-woltową instalacją elektryczną ma zapewnić oszczędność w spalaniu paliwa na poziomie 17 proc.

REKLAMA

Ford Focus przeszedł właśnie drobny lifting. Dotyczy to głównie gamy silników, ale zmieniło się parę elementów systemów obsługi. Zmodyfikowany Focus otrzymał układ 48-woltowej instalacji miękkiej hybrydy, współpracującej z litrową jednostką EcoBoost. Dostarcza on moc 155 KM, czyli o 5 więcej niż słabsza wersja silnika 1.5 EcoBoost. Producent zapowiada porównywalne osiągi nowego układu z silnikiem 1,5 l przy zachowaniu zużycia paliwa na poziomie odmiany 1,0 l w wersji 125-konnej, co daje poprawę zużycia paliwa o 17 procent.

Układ mild hybrid Focusa ma zintegrowany rozrusznik/generator BISG, czyli urządzenie podobne do alternatora, napędzane paskiem, którego zadaniem jest odzyskiwanie energii podczas wytrącania prędkości, a następnie zamienianie jej na prąd i wykorzystywanie do ładowania zestawu chłodzonych powietrzem akumulatorów litowo-jonowych o napięciu 48 V.

Gdy kierowca mocniej naciśnie pedał gazu, wtedy energia wraca na BISG, by wspomóc silnik spalinowy w rozpędzaniu dodatkową porcją 24 Nm momentu. Średnio na każdy zakres prędkości obrotowej przypada 20 dodatkowych niutonometrów.

Dodatkowo w silniku 1,0l zastosowano większą turbosprężarkę, co podniosło moc maksymalną. Dzięki BISG zniknął problem turbodziury, który może powstać na skutek zastosowania większej turbosprężarki.

System mild hybrid pracujący pod napięciem 48V jest w stanie ponownie uruchomić silnik w szybkim czasie 350 ms. Powoduje to możliwość działania systemu Stop-in-Gear, który może wyłączyć silnik również podczas jazdy wybiegiem do zatrzymania, nawet wtedy, gdy pojazd jest na biegu z wciśniętym pedałem sprzęgła i ponowne jego uruchomienie w razie potrzeby w błyskawicznym tempie.

Odświeżony Ford Focus ma dostępne silniki benzynowe 1.0 EcoBoost o mocy 100 i 125, 1.0 EcoBoostHybrid 125 i 155 KM oraz silniki 1.5 EcoBoost o mocy 150 i 182 KM. Do wyboru 6-biegowe skrzynie manualne lub 8-stopniowe automaty. Silniki wysokoprężne to 1.5 EcoBlue o mocy 95 lub 120 KM i jednostka 2.0 EcoBlue 150 KM. Tutaj także mamy 6-biegowe skrzynie manualne lub automatyczne o 8-przełożeniach.

Oprócz zmian w układzie napędowym, odświeżony Focus ma zapewnić więcej komfortu obsługi. Zapewnić to ma nowy cyfrowy wyświetlacz konfigurowalny na tablicy zegarów o przekątnej 12,3 cala oraz bardziej intuicyjny w obsłudze system multimedialny SYNC 3. Dodatkowo ten system uzupełnić można o modem FordPass Connect, który pozwala korzystać po raz pierwszy z dostępnego systemu wczesnego informowania o niebezpieczeństwie. System może także informować kierowcę o utrudnieniach na drodze, a także o niebezpiecznych warunkach jazdy.

REKLAMA

Dodaj komentarz

  Ustaw powiadomienia  
Powiadom o