Honda się elektryfikuje

0
63
Zaprezentowany na targach IAA we Frankfurcie model koncepcyjny urban EV ma pojawić się w salonach Hondy w Europie w 2019 roku

Nowy model CR‑V Hybrid Prototype trafi do salonów w roku 2018 i będzie pierwszym hybrydowym SUV‑em Hondy w Europie. Hybrydowy układ napędowy modelu CR‑V zapewnia efektywność w codziennej eksploatacji i doskonałe osiągi. Dwusilnikowy system i‑MMD (Intelligent Multi‑Mode Drive) nie potrzebuje konwencjonalnej skrzyni biegów – jest wyposażony w jednostopniową przekładnię umożliwiającą płynne przenoszenie momentu obrotowego na koła.
Z kolei również zaprezentowany na targach IAA we Frankfurcie model koncepcyjny urban EV ma pojawić się w salonach Hondy w Europie w 2019 roku. Urban EV zbudowany został na zupełnie nowej platformie i prezentuje bardzo zaawansowaną technologię. Umieszczone na aucie, podświetlone na niebiesko logo Hondy to zapowiedź nowego elementu stylizacyjnego w przyszłych modelach marki, wyposażonych w napęd elektryczny.
Widoczność z miejsca kierowcy modelu urban EV Concept jest doskonała dzięki wąskim słupkom A i szerokiej szybie, która zdaje się obejmować całą przednią część samochodu. Wsiadanie i wysiadanie z auta odbywa się z pomocą otwieranych ku tyłowi drzwi. Gniazdo ładowania osadzono na masce.
Honda urban EV Concept może pomieścić cztery osoby na dwóch kanapach wykończonych różnymi materiałami. By można się było tu poczuć jak w salonie, przednią kanapę pokryto naturalną, szarą tkaniną, natomiast oparcia siedzeń i podłokietniki ozdobiono nowoczesnymi akcentami z drewna. Pasy bezpieczeństwa na tylnej kanapie zamocowano pośrodku siedzenia, co pozwala na ich łatwe zwinięcie do pozycji wyjściowej przed opuszczeniem samochodu.
Drewniane wykończenia zastosowano wokół wielkiej, falistej deski rozdzielczej. Jest tu tylko kolumna kierownicy, prosty zestaw przycisków i panoramiczny ekran, który jest zwieńczeniem deski i biegnie przez całą jej szerokość, rozciągając się aż po panele drzwi. Na głównym ekranie w desce rozdzielczej wyświetlane są informacje o pojeździe, w tym o poziomie naładowania akumulatora. Ekrany umieszczone na drzwiach pełnią funkcję bocznych lusterek, prezentowany jest na nich obraz z zewnętrznych kamer.
Globalnie do 2030 roku modele wykorzystujące napędy elektryczne będą stanowiły dwie trzecie wolumenu sprzedaży nowych samochodów Hondy. W Europie, gdzie zainteresowanie tym tematem jest szczególnie wysokie, osiągnięcie tego celu będzie możliwe w 2025 roku. We Frankfurcie zaprezentowano również nowy, w pełni zintegrowany systemu dystrybucji energii – Power Manager, który może przekazywać prąd z sieci energetycznej do systemu lub zwracać energię generowaną przez panele fotowoltaiczne do sieci, jak również może być wykorzystany do zarządzania dystrybucją energii między baterią pojazdu elektrycznego a domem.
– Jeśli zajdzie potrzeba, Power Manager możne pobierać energię akumulowaną w bateriach pojazdu elektrycznego do zasilania domu, by zminimalizować zapotrzebowanie z sieci głównej – powiedział Philip Ross z Hondy. – Pozwala także sprzedawać z powrotem do sieci energię magazynowaną przez samochód elektryczny, co może generować dodatkowy zysk dla właścicieli pojazdów.
Honda – w ramach programu pilotażowego – wdroży system Power Manager jako część regionalnego projektu inteligentnej sieci energetycznej na zachodzie Francji.

REKLAMA

 

Dodaj komentarz

  Ustaw powiadomienia  
Powiadom o