Hyundai i20 w nowej odsłonie

Podczas zbliżającego się salonu samochodowego w Genewie zaprezentowana zostanie trzecia generacja Hyundaia i20. To ważne dla koreańskiego koncernu auto mocno się zmieni, i to nie tylko stylistycznie.

REKLAMA

Nowe wcielenie Hyundai i20 jest pierwszym modelem koreańskiej marki w Europie, reprezentującym język stylistyczny „Sensuous Sportiness”. Jego cechy to dynamiczne kształty, duży grill, nowe charakterystyczne przednie i tylne lampy LED. Zmienią się także proporcje nadwozi. Samochód jest niższy o 24 mm, ale za to szerszy aż o 30 mm i dłuższy o 5 mm, to wszystko przy większym o 10 mm rozstawie osi. Dzięki temu wnętrze i20 będzie przestronniejsze, co pozytywnie odczują zwłaszcza pasażerowie z tyłu. Także bagażnik stanie się większy o 25 l i będzie miał bardzo przyzwoitą pojemność 351 l.
Wewnątrz nowego i20 pojawi się cyfrowy zestaw wskaźników przed kierowcą, zaś na środku kokpitu ekran dotykowy. Oba będą miały przekątną 10,25 cala. Pojawi się też opcja bezprzewodowego ładowania smartfona oraz funkcje Apple CarPlay i Android Auto. Sterować samochodem będzie można zdalnie poprzez dedykowaną aplikację Bluelink, która umożliwi znalezienie pojazdu, zamknięcie i otwarcie drzwi, czy przesyłanie do samochodu z komputera lub smartfona danych o celu podróży, czy też otrzymanie powiadomienia o włączeniu alarmu.
Zwiększy się możliwość personalizacji, do samochodu można będzie zamówić nawet 17-calowe felgi aluminiowe, dach w czarnym kolorze, czy też zaawansowany system nagłośnienia marki Bose.
Nowy Hyundai otrzyma bardzo rozbudowany pakiet układów wspomagających kierowcę, w tym m.in. inteligentny tempomat oparty na danych z nawigacji, asystentów unikania kolizji z pojazdem znajdującym się w martwym polu i podczas cofania, układ automatycznego parkowania, funkcję informującą o odjechaniu poprzedzającego pojazdu, a także system automatycznego hamowania przed przeszkodą z funkcjami wykrywania pieszych i rowerzystów.
Najmocniejszy silnik to trzycylindrowy motor 1.0 T-GDI, generujący 100 lub 120 KM, oferowany z 48-woltowym układem „mild hybrid”. Będzie to opcja w słabszej wersji, zaś standard w tej mocniejszej. Do wyboru klienci będą mieli dwusprzęgłową, siedmiostopniową skrzynię automatyczną lub nową sześciobiegową manualną iMT, odłączającą silnik od skrzyni biegów po zdjęciu nogi z pedału gazu, co umożliwi przejście samochodu w tzw. tryb żeglowania. W wersji bez miękkiej hybrydy dostępna będzie tradycyjna skrzynia manualna.
Dostępne będą także starsza konstrukcja – wolnossąca, czterocylindrowa jednostka 1.2 MPI o mocy 84 KM, współpracująca z pięciobiegową ręczną przekładnią.
Nowy Hyundai i20 pojawi się w salonach w drugiej połowie bieżącego roku.

Dodaj komentarz

  Ustaw powiadomienia  
Powiadom o