Ile wytrzyma nowa fiesta?

0
57
REKLAMA

Łącznie podczas testów ford fiesta przebył około 1 200 000 kilometrów po publicznych drogach i 850 000 kilometrów po torach testowych, obfitujących w dziury i wyboje. Testy prowadzone były w temperaturach od ‑40 C do +82 C.
– Połączenie zaawansowanych symulacji laboratoryjnych, wymagających prób torowych oraz testów w rzeczywistych warunkach drogowych pomogło nam opracować wytrzymały samochód, który przetrwa wszystkie trudy codziennej eksploatacji – twierdzi Glen Goold, główny inżynier projektu nowego forda fiesta, Ford of Europe.
Testy wytrzymałościowe w należącym do Forda ośrodku Lommel Proving Ground w Belgii były prowadzone na nawierzchniach odzwierciedlających drogi w Wielkiej Brytanii, Francji i Stanach Zjednoczonych. Jeden z torów testowych jest dokładną kopią dziurawej drogi biegnącej nieopodal centrum Ford Dunton Technical Centre w Wielkiej Brytanii. Testy symulowały najgorsze warunki drogowe, z jakimi mogą spotkać się kierowcy, i obejmowały przejazdy po sztucznych przeszkodach zaprojektowanych tak, aby wywierać kontrolowane obciążenia na poszczególnych podzespołach auta.
Testy komponentów i systemów, prowadzone w laboratorium przez wiele tygodni, a nawet miesięcy, symulowały intensywną eksploatację w całym cyklu życia pojazdu. W jednym z takich testów specjalne ramię robota nacisnęło maskę silnika 3 000 razy, odzwierciedlając naciskanie jej oburącz z siłą odpowiadającą 36 kg.
Stworzony przez Forda program Voice of Customer Fleet skupia się na testach w rzeczywistych warunkach eksploatacji zarówno na drogach miejskich, jak i pozamiejskich. Celem programu opracowanego w Stanach Zjednoczonych i wprowadzonego do Europy w 2010 roku jest wyodrębnienie trzasków i pisków docierających do kabiny pasażerskiej podczas jazdy, ocena pozycji siedzącej, a także ocena solidności systemu paliwowego i działania wskaźnika poziomu paliwa po wyczerpaniu paliwa dostępnego w baku.
Ford zatrudnił stu kierowców w różnym wieku i o różnej posturze ciała w celu przeprowadzenia testów 115 egzemplarzy nowej fiesty. Kierowcy zostali wyposażeni w specjalne rejestratory trasy, a także mogli zgłaszać wszelkie sugestie i zastrzeżenia odnośnie funkcjonowania pojazdu.

REKLAMA
REKLAMA

Dodaj komentarz

  Ustaw powiadomienia  
Powiadom o