Lekkość, moc i bezpieczeństwo

0
Nowa honda CR V
Nowa-honda-CR V
REKLAMA

Zaprojektowana od podstaw zarówno pod względem stylizacji, jak i rozwiązań technicznych, całkowicie nowa honda CR‑V posiada najbardziej zaawansowane podwozie w historii modelu. Uzyskanie bardzo wysokiej sztywności platformy było możliwe dzięki nowej konstrukcji, która wykorzystuje lekkie i wysoko wytrzymałe materiały.
Napęd na cztery koła – Real Time AWD – oraz nowe zawieszenie i układ kierowniczy gwarantują najwyższą w klasie dynamikę w łukach i pomagają w pokonywaniu wzniesień, korzystając jednocześnie ze wsparcia najnowocześniejszych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa czynnego i biernego.
Użyta po raz pierwszy w nowym CR‑V, wysoko wytrzymała, tłoczona na gorąco stal nowego typu stanowi 9% masy podwozia, co zwiększa wytrzymałość w obszarach najbardziej narażonych na uderzenia, jednocześnie zmniejszając ogólną jego masę.
W przednim zawieszeniu kolumny McPhersona typu dolnowahaczowego zapewniają wysoką sztywność boczną, a tym samym liniową charakterystykę prowadzenia. Zupełnie nowe tylne zawieszenie wielowahaczowe zapewnia lepszą stabilność i wyższy komfort jazdy przy wysokich prędkościach oraz – w połączeniu ze wspomaganiem elektrycznym – również bardziej liniową charakterystykę prowadzenia.
Po raz pierwszy do modelu CR‑V został wprowadzony system stabilizacji toru jazdy Agile Handling Assist (AHA). Odpowiada on za zwiększenie bezpieczeństwa oraz bardziej płynne i przewidywalne zachowania pojazdu przy niskich i wysokich prędkościach w takich sytuacjach, jak np. pokonywanie łuków czy zmiana pasów ruchu.
Najnowszy układ napędu na wszystkie koła – Real Time AWD + Intelligent Control System – jest dostępny w nowej hondzie CR‑V jako opcja. Zmienione oprogramowanie pozwala teraz na przekazanie wysokiego momentu obrotowego na tylne koła w sytuacjach tego wymagających, np. na podjazdach. Kierowca może śledzić rozkład momentu obrotowego dzięki wskazaniom na tablicy rozdzielczej. Wykorzystując dane z czujników stopnia przechylenia i skrętu, układ oferuje również większą dynamikę pokonywania zakrętów.
W nowym modelu CR‑V system bezpieczeństwa biernego ACE został uzupełniony pakietem czynnej ochrony pasażerów i wsparcia kierowcy Honda Sensing, który instalowany jest we wszystkich wersjach wyposażeniowych i obejmuje: system utrzymywania na pasie ruchu LKAS, tempomat adaptacyjny ACC, system ostrzegania przed kolizją FCW oraz system ograniczający skutki kolizji CMBS.
Pierwszych dostaw nowej hondy CR‑V w Europie należy oczekiwać jesienią 2018 roku. Początkowo model ten dostępny będzie z silnikiem benzynowym VTEC TURBO o poj. 1,5 litra, a na początku 2019 roku do oferty dołączy wersja z napędem hybrydowym.

Obserwuj nas na Google NewsBądź zawsze na bieżąco - wejdź na Google Wiadomości i zacznij obserwować nasze newsy.


REKLAMA
Ustaw powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Opinie w treści
Zobacz wszystkie komentarze