Mocarny kabriolet

REKLAMA

Silnik GTI o mocy 155 kW/210 KM czyni to czteroosobowe auto z otwartym nadwoziem najmocniejszym golfem cabriolet, jaki został kiedykolwiek wyprodukowany. GTI to nie tylko większa moc, lecz także bardziej sportowa stylistyka zewnętrzna i wnętrze oraz odpowiednio dostrojone zawieszenie. Pierwsze egzemplarze golfa GTI cabriolet będą dostępne w salonach tuż przed początkiem lata.
Klienci będą mogli wybrać wersję z 6‑biegową przekładnią manualną lub 6‑biegową DSG (przekładnią dwusprzęgłową). W obu wersjach moc silnika benzynowego z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem przenoszona jest na przednią oś. Już od 1 700 obr./min silnik rozwija maksymalny moment obrotowy 280 Nm. Moment ten jest dostępny aż do prędkości obrotowej 5 300 obr./min. By siła silnika była optymalnie zamieniana na siłę ciągu, kabriolet będzie wyposażony nie tylko w elektroniczne blokady mechanizmu różnicowego (EDS) z ESP, lecz również – seryjnie – w poprzeczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS. Nawet przy wychodzeniu z zakrętu z dużą szybkością XDS, zintegrowana z ESP, zapewnia optymalną przyczepność i maksymalną stabilność.
Wyposażony w ten silnik golf GTI cabriolet przyspiesza do 100 km/h w 7,3 sekundy. Prędkość maksymalna przy zamkniętym dachu wynosi 237 km/h (DSG: 235 km/h), średnie zużycie paliwa to 7,6 l/100 km.
Kabriolet ma typowe cechy wizualne GTI, między innymi czerwone obramowanie osłony chłodnicy o strukturze plastra miodu, z napisem GTI, przedni zderzak w stylu GTI, z dużym wlotem powietrza (również o strukturze plastra miodu), oraz typowe reflektory przeciwmgielne w pionowym układzie, nowy tylny dyfuzor i chromowane końcówki rur wydechowych. Podobnie jak w „zamkniętym” GTI, ciemnoczerwone światła tylne wykonane są w technice LED, tablica rejestracyjna oświetlona jest również diodowym światłem, a na progach znajdują się nakładki poszerzające. Klasyczne dla GTI są seryjne, 17‑calowe obręcze ze stopu metali lekkich Denver, z pięcioma otworami i oponami 225/45.
We wnętrzu, poza mocniej pochyloną ramą przedniej szyby i specjalną tylną kanapą, kabriolet ściśle nawiązuje do klasycznego GTI. Fotele posiadają funkcję podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa, regulowaną dźwignią z boku fotela. Ponadto auto wyposażone jest w pedały z nakładkami ze szczotkowanej stali nierdzewnej, specjalną dźwignię zmiany biegów GTI z aluminiowym wykończeniem, obszytą skórą kierownicę z wyprofilowanymi zagłębieniami na dłonie i emblematem GTI. Do wyposażenia seryjnego należy również automatyczna klimatyzacja Climatronic, chromowane pierścienie, m.in. wokół przełącznika świateł, przycisków otwierania/zamykania okien i regulacji lusterek, oraz radioodtwarzacz RCD 210.
Konstrukcja miękkiego, składanego dachu golfa cabriolet przystosowana jest do dużych prędkości, dlatego została zastosowana w GTI bez żadnych modyfikacji. Seryjnie dach jest otwierany i zamykany elektrohydraulicznie. Otwarcie trwa tylko 9,5 sekundy, zamknięcie – 11 sekund i to podczas jazdy z prędkością do 30 km/h. Po zamknięciu dachu auto jest jednym z najcichszych kabrioletów.
Wysuwane automatycznie pałąki chroniące przed skutkami dachowania, przednie i boczne poduszki powietrzne chroniące głowę i klatkę piersiową oraz poduszka chroniąca kolana kierowcy należą do wyposażenia seryjnego. Golf GTI cabriolet oferuje największe wnętrze w swojej klasie oraz bagażnik, którego pojemność 250 litrów można w pełni wykorzystywać także przy otwartym dachu.

REKLAMA
REKLAMA

Dodaj komentarz

  Ustaw powiadomienia  
Powiadom o