Najmocniejsza „terenówka” na świecie?

0
37
REKLAMA

Klasa G 65 AMG z silnikiem V12 biturbo o mocy 450 kW (612 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 1000 Nm to najmocniejszy produkowany seryjnie samochód terenowy na świecie. Model zachwyca nie tylko osiągami (przyspieszenie do „setki” wynosi 5,3 s, a ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna to 230 km/h), ale i niezrównaną dynamiką prowadzenia.
Po raz pierwsza klasa G otrzymała 6‑litrowy silnik V12 biturbo AMG, zaopatrzony w nowe turbosprężarki z kanałami spiralnymi o zwiększonym przekroju, zoptymalizowane pod kątem przepływu kanały wastegate i zapłon wieloiskrowy z dwunastoma podwójnymi cewkami. Nie tylko technologia i możliwości silnika V12 budzą podziw. Jego wyjątkowy charakter w pełni oddaje wykonana z aluminium i włókna węglowego pokrywa. Tak jak w przypadku klasy G 63 AMG, o której niżej, jednostka napędza koła obu osi za pośrednictwem siedmiostopniowej przekładni AMG Speedshift Plus 7G Tronic.
Z zewnątrz klasa G 65AMG różni się od siostrzanego modelu z silnikiem V8 chromowaną osłoną chłodnicy, pięcioramiennymi, grafitowymi obręczami AMG o szerokości 9 i średnicy 20 cali z oponami 275/50 R20 (opcjonalnie w kolorze matowej czerni z polerowanymi rantami) oraz logo V12 BITURBO na osłonach przeciwbłotnych.
Z kolei klasa G 63 AMG napędzana jest widlastą „ósemką”, zaopatrzoną w najnowsze osiągnięcia inżynierów z Affalterbach: bezpośredni, strumieniowy wtrysk paliwa, funkcję Eco start/stop oraz system zarządzania energią. Wspomagany dwiema turbosprężarkami silnik z pojemności 5,5 litra generuje moc 400 kW (544 KM) i maksymalny moment obrotowy 760 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h osiąga w ciągu 5,4 s, ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 210 km/h.
mercedes-klasa-G65-i-G63 1Dynamika nowej klasy G 63 AMG idzie w parze z postępami w dziedzinie ograniczenia zapotrzebowania na paliwo. Średnie zużycie benzyny wynosi 13,8 l/100 km, o 2,1 l/100 km jest mniejsze od poprzednika (‑13%).
Istotną rolę odgrywa tu wyrafinowana technologia: 8‑cylindrowa jednostka biturbo we współpracy ze skrzynią biegów AMG Speedshift Plus 7G‑Tronic, funkcja Eco start/stop oraz system zarządzania energią. Siedmiostopniowa przekładnia oferuje trzy tryby jazdy i funkcję podwójnego wysprzęglenia podczas redukcji biegu.
W trybie Controlled Efficiency (C) zmienia biegi łagodnie i przy niskich prędkościach obrotowych. Aktywna jest także funkcja Eco start/stop, wyłączająca jednostkę napędową podczas postoju. Informuje o tym zielona ikona „ECO” na panelu wskaźników AMG.
W trybach Sport (S) i Manual (M) kolejne przełożenia załączane są przy wyższych prędkościach obrotowych i z większą dozą agresywności, a krótkie, ściśle określone przerwy w dostarczaniu zapłonu pozwalają na krótszy czas zmiany biegów przy pełnym obciążeniu. Funkcja ECO start/stop jest wtedy odłączona.
Obie wersje dostępne będą jako kombi z długim rozstawem osi. Ich rynkowa premiera nastąpi już w czerwcu.

REKLAMA
REKLAMA

Dodaj komentarz

  Ustaw powiadomienia  
Powiadom o