Nowa KIA Rio

0
110
KIA rio
REKLAMA

Na rynek wchodzi odnowiona czwarta generacja KIA Rio. Modyfikacja objęła wygląd nadwozia i wnętrza, wyposażenie auta oraz układy napędowe, w których po raz pierwszy dostępna będzie wersja z miękką hybrydą. Zmodernizowane Rio wejdzie do sprzedaży w trzecim kwartale tego roku.

REKLAMA

KIA Rio to miejski model koreańskiej marki, zaliczany do segmentu B, który konkuruje w segmencie z Oplem Corsą, Renault Clio, Toyotą Yaris czy Fordem Fiestą.

Face lifting czwartej generacji modelu RIO objął modyfikację pasa przedniego, który otrzymał nowy poszerzony zderzak oraz zmieniony grill. Wybrane wersje wyposażyć będzie można w pełni LED-owe reflektory ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej. We wnętrzu pojawiły się lepszej jakości materiały wykończeniowe, panoramiczny 8-calowy ekran dotykowy usprawnionego systemu multimedialnego UVO Connect oraz 4,2-calowy wyświetlacz pomiędzy zegarami.

System nawigacji i multimedialny UVO Connect drugiej generacji obejmie zestaw usług cyfrowych zapewniających wsparcie kierowcy w czasie rzeczywistym, w tym m.in. informacje o ruchu drogowym, prognozie pogody, miejscach użyteczności publicznej (POI), cenach paliw, dostępnych miejscach parkingowych wraz z ceną i lokalizacją, a także zdalny dostęp do informacji o kondycji auta poprzez aplikację UVO, kompatybilną ze smartfonami z systemami iOS i Android. System będzie też można bezprzewodowo połączyć z Android Auto i Apple CarPlay.

Na liście systemów wspierających kierowcę nowego Rio będzie można znaleźć m.in. system autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania pieszych, pojazdów i rowerzystów, asystent utrzymania pasa ruchu, system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy i monitorowania martwego pola w lusterkach, a ponadto system rozpoznawania znaków ograniczeń prędkości, aktywny tempomat z regulacją odległości i funkcją Stop&Go oraz asystent jazdy w korku.

Nowe Rio będzie oferowane także z nowym zelektryfikowanym układem napędowym typu mild-hybrid EcoDynamics+. Układ ten składa się z nowego usprawnionego benzynowego silnika 1.0 T-GDI oraz rozrusznika-generatora zasilanego z akumulatora litowo-jonowego za pośrednictwem 48-woltowej instalacji elektrycznej. Pojawi się także nowa mechaniczna skrzynia biegów z elektrycznie sterowanym sprzęgłem. Układ napędowy będzie dysponował mocą 100 lub 120 KM i zaoferuje trzy tryby pracy: Eco, Sport i Normalny.

Dalej w ofercie pozostaną wersje z klasycznymi napędami – 1.0 T-DGI turbo o mocy 100 KM oraz wolnossący 1.2 o mocy 84 KM z wtryskiem paliwa typu Dual Port. Zmodyfikowany silnik 1,0 będzie wyposażony w nową 6-biegową skrzynię manualną lub 7-stopniową dwusprzęgłową.

Nowa KIA Rio po liftingu pojawi się niebawem w ofercie. Samochód objęty będzie 7-letnią gwarancją, ograniczoną przebiegiem 150 tys. km.

REKLAMA

Dodaj komentarz

  Ustaw powiadomienia  
Powiadom o