Nowe Audi S3

0
44
Audi S3
REKLAMA

Audi zaprezentowało usportowione wersje najnowszej generacji kompaktowego modelu A3, czyli S3 Sportback i S3 Limousine. Obie wersje nadwoziowe wyposażone są w turbodoładowany silnik 2.0 TFSI o mocy 310 KM i przenoszony za pomocą 7-biegowej skrzyni automatycznej – napęd na 4 koła.

Zgodnie z wieloletnią tradycją Audi S3 prezentuje sportowy potencjał samochodu. Już potężny grill single frame o strukturze plastra miodu, masywne tylne zderzaki, poszerzone listwy progowe i dwie podwójne końcówki wydechu zapowiadają dobre osiągi i frajdę z jazdy.

REKLAMA

Wrażenia mogą dopełniać opcjonalne matrycowe reflektory Matrix LED i 19-calowe alufelgi, którymi zastąpić można standardowe koła 18-calowe.

W takim samym stylu utrzymane jest wnętrze, które idealnie koresponduje ze stylistyką nadwozia. Deska rozdzielcza z opcjonalnymi cyfrowymi zegarami 12,3 cala o sportowej grafice, sportowo wyprofilowane fotele z kontrastowymi szwami, które – co ciekawe – obszyte są częściowo tapicerką wykonaną z przetworzonych butelek PET, aluminiowe nakładki i sportowa kierownica spłaszczona dołem oraz emblematy modelu nie pozostawiają wątpliwości, iż mamy do czynienia ze sportową odmianą popularnego kompaktu.

Auto można mocno doposażyć. Oprócz wspomnianego Audi Virtual Cockpit plus z zegarami 12,3 cala, zamówić można rozbudowany system multimedialny z dotykowym ekranem 10,1 i zintegrowanym hotspot-em Wi-Fi, usługami online Audi connect, wyświetlacz head-up display czy też system audio, sygnowany przez firmę Bang & Olufsen.

Ale w sportowym samochodzie najbardziej liczy się jazda. Sportowych doznań dostarczyć ma w nowym Audi S3 turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 2,0 l, z systemem zmiennych faz rozrządu AVS, który dysponuje mocą 310 KM i momentem 400 Nm. Napęd przenoszony jest na obie osie za pośrednictwem 7-stopniowej automatycznej skrzyni biegów S tronic.

Taki układ napędowy zapewnia S3 przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,8 s oraz prędkość maksymalną 250 km/h, której maksymalna wartość ograniczona jest elektronicznie. Jak to w Audi, kierowca może skonfigurować swój pojazd, by wybrać odpowiedni dla siebie tryb pracy układu napędowego, układu kierowniczego i zawieszenia w ramach Audi Drive Select. Można tu także zmienić brzmienia silnika, od spokojnego po wyraźnie sportowe.

Napęd quattro ustawiono pod kątem wykorzystania potencjału silnika, tak by zapewnić najlepszą trakcję i przyjemność z jazdy. Audi S3 wyposażone będzie w niezależne zawieszenie z czterema wahaczami na każde z kół tylnej osi oraz progresywny układ kierowniczy. Opcjonalnie oferowane będzie zawieszenie S Sport z regulowanymi amortyzatorami.

Oczywiście na pokładzie znajdą się liczne systemy wspomagające jazdę, w tym m.in. asystent utrzymania na pasie ruchu czy asystent skrętu, adaptacyjny tempomat, układ ostrzegania przed zmianą pasa oraz o ruchu poprzecznym.

Można już zamawiać Audi S3, które w salonach pojawi się z początkiem II kwartału 2020 roku. Dla pierwszych klientów przygotowano limitowaną „edition one” w specjalnie dobranych kolorach nadwozia: żółtym Python Yellow dla nadwozia Sportback lub czerwonym Tango Red dla wersji z nadwoziem Limousine. Charakterystyczne są dla nich czarne akcenty, takie jak czarny grill, lusterka, elementy wypełniające zderzaki czy listwy na progach oraz 19-calowe felgi i fotele sportowe.

By stać się posiadaczem Audi S3 Sportback trzeba wydać minimum 189 200 zł, a w przypadku wersji S3 Limousine kwota ta rośnie do 192 400 zł.

REKLAMA

Dodaj komentarz

  Ustaw powiadomienia  
Powiadom o