Oszczędzanie z kangoo

0
69
Oszczedzanie-z-kangoo1
REKLAMA

Renault zaprezentowało cieszący się uznaniem kombivan z najnowszym silnikiem wysokoprężnym − dCi 90 − na Salonie Samochodowym w Genewie. Dzięki tej jednostce, opracowanej na bazie silnika Energy dCi 110, kangoo jest obecnie naj­oszczędniejszym pojazdem w swojej kategorii, zarówno pod względem zużycia paliwa, jak i emisji CO2, tak w wersji osobowej, jak i dostawczej, czyli Kangoo Express.
Kangoo wyposażone w silnik Energy dCi 90 lub 75 wykazuje się rekordowo niskim zużyciem paliwa, wynoszącym zaledwie 4,4 l/100 km w cyklu mieszanym NEDC i emisją CO2 na poziomie 115 g na kilometr. Te dwa silniki pozwalają zatem znacząco obniżyć koszty codziennego użytkowania pojazdu o 16%, tj. 0,8 l/100km.
Aby dojść do takich wyników, silniki 1.5 dCi 90 i 75 zostały odpowiednio zmodyfikowane poprzez zastosowanie najnowszych technologicznych rozwiązań przejętych z silnika Energy dCi 110, oferowanego już wcześniej w modelach megane i scenic. Energy dCi 75 i 90 jest owocem bogatego doświadczenia Renault w Formule 1. Powłoki diamentopodobne DLC (Diamond‑Like Carbon), pokrywające na przykład popychacze wałka rozrządu, są od wielu lat stosowane w samochodach wyścigowych. Tego rodzaju obróbka powierzchniowa nadaje im właściwości mechaniczne powodujące znaczne obniżenie oporów tarcia i zwiększenie efektywności energetycznej silnika, a w rezultacie zwiększenie osiągów i obniżenie zużycia paliwa.Oszczedzanie-z-kangooNowe silniki wysokoprężne są również wyposażone w układ odzyskiwania energii podczas zwalniania i hamowania (Energy Smart Management) oraz układ Stop & Start najnowszej generacji. Rozwiązania te były opracowywane głównie z myślą o poprawie poziomu komfortu kierowcy i pasażerów, na przykład poprzez wyeliminowanie zatrzymywania silnika podczas postoju w korkach ulicznych – samochód musi przekroczyć prędkość 4 km/h, aby spowodować ponowną aktywację systemu Stop&Start po postoju, i utrzymywanie żądanej temperatury w kabinie, jak również zasilania radioodtwarzacza i systemu nawigacji.
Osiągi pojazdu zostały utrzymane na optymalnym poziomie. Wysoki moment obrotowy 200 Nm, dostępny w wersji 90‑konnej już od 1 750 obr./min, zapewnia prawdziwą przyjemność prowadzenia z dynamicznymi przyspieszeniami na kolejnych biegach już od najniższych obrotów. Natomiast Energy dCi 75 rozwija moc 75 koni i dysponuje momentem 180 Nm, również dostępnym od 1 750 obr./min.
W gamie przeznaczonej na rynek polski silnik Energy dCi 90 dostępny będzie późną wiosną w modelu kangoo, a w przyszłości w kangoo express.

REKLAMA
REKLAMA

Dodaj komentarz

  Ustaw powiadomienia  
Powiadom o