Parking z „inteligencją”

0
51
Fot. Bosch

Za pomocą polecenia wydanego ze smartfonu samochód przejechał do wyznaczonego miejsca postojowego bez kierowcy w środku i bez konieczności monitorowania przez niego ruchu pojazdu.
Zautomatyzowane parkowanie samochodu to ważny krok na drodze do autonomicznej jazdy. Realizowany na parkingu wielopoziomowym w Muzeum Mercedes‑Benz projekt pilotażowy jest pierwszym na świecie rozwiązaniem opartym na infrastrukturze, oferującym w pełni zautomatyzowaną usługę podjazdu i zaparkowania w realnym ruchu, z kierowcą i bez kierowcy. Odwiedzający muzeum będą mogli już na początku 2018 roku doświadczyć komfortowej obsługi na parkingu i zaoszczędzić czas spędzony na parkowaniu.
– Autonomiczna jazda nadejdzie szybciej, niż się spodziewamy. Parkowanie bezobsługowe w muzeum dowodzi wyraźnie, z jak zaawansowaną technologią mamy już do czynienia – mówił dr Michael Hafner, kierownik rozwoju zautomatyzowanych jazd i aktywnego bezpieczeństwa w samochodach Mercedes‑Benz.
– Wykorzystanie inteligentnej infrastruktury parkingowej i jej łączności z pojazdami pozwoliło nam na szybsze zrealizowanie parkowania bez udziału kierowcy, niż wcześniej zakładaliśmy – powiedział Gerhard Steiger, prezes działu Bosch Chassis Systems Control.
Korzystając ze smartfonu, każdy może zarezerwować samochód poprzez aplikację. Jazda zaczyna się, gdy pojazd samodzielnie podjeżdża do miejsca odbioru. Zwrot samochodu jest tak samo prosty: klient opuszcza pojazd w miejscu zdawania na parkingu i oddaje go, używając aplikacji w smartfonie. Gdy inteligentny system parkingowy zidentyfikuje pojazd, samochód zaczyna jechać i jest kierowany do wyznaczonego miejsca postojowego.
Parkowanie bezobsługowe, czyli bez udziału kierowcy, jest możliwe dzięki współpracy inteligentnej infrastruktury parkingowej, dostarczonej przez firmę Bosch, i techniki samochodowej Mercedes‑Benz. Czujniki zainstalowane na parkingu monitorują korytarz prowadzący i jego otoczenie podczas kierowania samochodem. Technika w samochodzie przetwarza polecenia z infrastruktury parkingowej na manewry i w razie konieczności zatrzymuje w porę pojazd.
Istniejące parkingi wielopoziomowe mogą być doposażone w odpowiednią infrastrukturę. Dla operatorów parkingów bezobsługowe parkowanie oznacza bardziej efektywne wykorzystanie dostępnej przestrzeni parkingowej – na tej samej powierzchni może się zmieścić do 20 procent więcej pojazdów.

REKLAMA

Dodaj komentarz

  Ustaw powiadomienia  
Powiadom o