Powrót sportowego alpine

Model A110 będzie do kupienia pod koniec bieżącego roku

A110 to dwuosobowe coupe napędzane przez centralnie umieszczony z tyłu silnik. Samochód jest następcą wcześniejszych modeli alpine, a zwłaszcza kultowego protoplasty A100 „Berlinette”. A110 będzie montowany w zakładzie Alpine w Dieppe. Pierwsze egzemplarze z inauguracyjnej serii trafią do nabywców w Europie już pod koniec bieżącego roku.
A110 ma niewielką masę – waży zaledwie 1080 kg (bez opcjonalnego wyposażenia). Kolejnym atutem są kompaktowe wymiary (długość 4198 mm, szerokość 1798 i wysokość 1252 mm), optymalne rozłożenie masy (44% na przód i 56% na tył) i nisko położony środek ciężkości. To gwarantuje zwrotność auta, szczególnie na krętych górskich drogach, która zapewniła marce kultowy status w latach 60. i 70. Najcięższe podzespoły najnowszego modelu alpine znajdują się pośrodku konstrukcji – zbiornik paliwa i silnik rozmieszczono po dwóch przeciwstawnych stronach tylnej osi, by zapewnić kierowcy doskonałe wyczucie samochodu.
A110 jest wyposażony w czterocylindrowy silnik o pojemności 1,8 litra z turbosprężarką. Jednostka ma maksymalną moc 185 kW/252 KM i maksymalny moment obrotowy 320 Nm. W połączeniu z niewielką masą własną (1080 kg) oznacza to optymalny stosunek mocy do wagi na poziomie 4,3 kg/KM, co sprawia, że samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy. Silnik współpracuje z siedmiobiegową skrzynią DTC Getrag z mokrym sprzęgłem, a przełożenia w nowym modelu alpine zostały tak zestopniowane, aby zapewnić optymalne osiągi w każdych warunkach.
Kierowca może wybrać jeden z trzech trybów jazdy (Normal, Sport, Track), który zmienia ustawienia silnika, skrzyni biegów, układu kierowniczego, systemu ESC oraz dźwięku pracy układu wydechowego i dostosowuje do warunków jazdy.
Inżynierowie marki Alpine szukali optymalnego połączenia opływowych kształtów z imponującymi osiągami. Starając się opracować odpowiednie właściwości aerodynamiczne, inspirację odnaleźli w świecie wyścigów samochodowych i supersamochodów. Idealnie płaska podłoga oraz praktyczny dyfuzor schowany pod tylnym zderzakiem zapewniają doskonałą siłę docisku i niski współczynnik oporu powietrza. Model A110 jest jedynym samochodem w swoim segmencie, który rozwija maksymalną prędkość 250 km/h bez tylnego spoilera. Ukryte w przednim zderzaku wloty powietrza tworzą opływową powierzchnię, która kończy się przy przednich nadkolach, poprawiając aerodynamikę przednich kół i obniżając opór czołowy.
Współczynnik oporu powietrza (Cx) wynosi zaledwie 0,32, dzięki czemu nowy A110 osiąga najlepszy wynik w segmencie samochodów sportowych.

Dodaj komentarz

  Ustaw powiadomienia  
Powiadom o