Seat Leon najtańszy

Seat Leon

Czwarta generacja Seata Leona debiutuje w polskich salonach. Za podstawową wersję trzeba zapłacić 69 700 zł, czyli mniej niż za porównywalne wersje VW Golfa i Skody Octavii. Czyni to ten samochód vatrakcyjną propozycją, zwłaszcza że nowy Leon jest lepiej wyposażony od poprzednika, a jest niewiele droższy.

Nowego Seata Leona można już zamawiać w salonach hiszpańskiej marki. Samochód jest zauważalnie tańszy od swych odpowiedników w koncernie VW, czyli Skody Octavii i Volkswagena Golfa. Podstawową wersję silnikową 1.0 TSI 90 KM z bazową opcją wyposażenia Reference, wyceniono na 69 700 zł, najdroższa, kombi 2.0 TDI 150 KM 7DSG z pakietem Xcellence, to wydatek minimum 118 600 zł. Za najtańsze auto w wersji kombi musimy zapłacić 84 900 zł, czyli znacznie więcej od najtańszego hatchbacka, ale wynika to także z faktu, iż nie występuje w podstawowej wersji wyposażenia i z bazowym silnikiem. Różnica pomiędzy odpowiadającymi poziomem napędu i wyposażenia wersjami to 3 600 zł.
Samochód startuje w wersji hatchback wyłącznie z silnikami benzynowymi – 1.0 TSI o mocy 90 lub 110 KM oraz 1.5 TSI także w dwóch poziomach mocy 130 i 150 KM. Napęd przenoszony jest przez 5-biegową skrzynię manualną w wersji 1.0 TSI 90 KM, pozostałe posiadają 6 przełożeń.
Na tę chwilę nie widnieją w cenniku hatchbacka wersje ze zautomatyzowaną skrzynią DSG i silnikiem wysokoprężnym. Dostępne są za to oba elementy w wersji kombi, nazywanej przez Seata – Sportstourer.
Co więcej, dostępna w tym nadwoziu jest wersja z tzw. miękką hybrydą.
Możemy zamówić Seata Sportstourer z silnikiem benzynowym 1.5 eTSI Mild Hybrid (150 KM) 7DSG, dostępnym z pakietem wyposażenia Xcellence od kwoty 112 100 zł oraz wersję z silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDI (150 KM) 7DSG, także w wersji Xcellence za minimum 118 600 zł.
Dostępne są także wersje benzynowe 1.5 TSI o mocy 130 KM lub 150 KM z napędem przenoszonym przez manualną skrzynię sześciobiegową, dostępne od poziomu wyposażenia Style za odpowiednio 84 900 zł i 88 700 zł.
Z czasem zapewne pojawią się kolejne wersje tak w hatchbacku, jak i kombi, w tym hybryda typu plug-in o mocy 204 KM. Ta ostatnia wersja to wydatek przekraczający kwotę 130 000 zł.
Rozpatrując ceny nowego Seata Leona, należy zauważyć, że nie jest on już uboższą wersją Golfa. Nowy model jest dostępny w pięciu wariantach wyposażenia: Reference, Style, Full LED, Xcellence oraz FR. Reference występuje tylko z najsłabszym silnikiem 1,0 90 KM. Najdroższe wersje Xcellence i FR kosztują tyle samo, ale odróżniają się charakterem . Pierwszy pakiet nastawiony jest na komfort, zaś drugi na sportowe doznania.
A co zawierają poszczególne pakiety wyposażenia? Bazowy Reference ma m.in automatyczną klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, światła LED do jazdy dziennej, asystenta pasa ruchu, system Front Assist, czy multimedia z 8-calowym ekranem. Bogatszy pakiet Style obejmuje dodatkowo system łączności bezprzewodowej Bluetooth, 16-calowe felgi aluminiowe, tempomat, skórzaną kierownicę wielofunkcyjną, składane lusterka, czy fotel pasażera z regulacją wysokości.
Wersja Full LED, zgodnie z nazwą, zawiera już pełne oświetlenie LED oraz trójstrefową klimatyzację i podłokietniki we wnętrzu. Topowy pakiet Xcellence oferuje dodatkowo tylne czujniki parkowania, wirtualny kokpit, czujnik deszczu, lusterko fotochromatyczne oraz 17-calowe felgi.
Kto oczekuje sportowego wizerunku, sięgnie zapewne po wersję FR, która posiada na pokładzie to, co znajdziemy w wersji Xcellence, lecz w sportowym wydaniu.
Mamy tu sportowo wystylizowane zderzaki, specjalny wzór obręczy ze stopów lekkich, sportową kierownicę i co istotne, sztywniejsze zawieszenie z mniejszym prześwitem.

Dodaj komentarz

  Ustaw powiadomienia  
Powiadom o