Škoda na przyszłość

0
85
skoda-na-przyszlosc

– Dzięki VISION E wizualizujemy przyszłość modeli Škody z napędem elektrycznym – mówi Bernhard Maier, dyrektor generalny Škody. – Poza pojazdami hybrydowymi typu plug‑in przed 2025 r. będziemy wprowadzać do sprzedaży pięć samochodów elektrycznych w różnych segmentach.
Wnętrze VISION E jest jasne i sprawia wrażenie niezwykle przestronnego. Kontynuacja linii horyzontalnej podkreśla wyraźną sylwetkę modelu. Cztery fotele o kształtach przywodzących na myśl muszle wyposażone są w innowacyjne oparcia. Dysponując długim rozstawem osi i krótkimi zwisami z przodu i z tyłu, projektanci stworzyli w VISION E ponadprzeciętnie komfortowe wnętrze.
Siedzenia są nieco podniesione, dzięki czemu zapewniają dobrą widoczność. Po otwarciu drzwi fotele obracają się o 20 stopni na zewnątrz, ułatwiając wchodzenie i wychodzenie z samochodu. Po zamknięciu drzwi fotele powracają do swojego pierwotnego położenia. Pojazd koncepcyjny zapewnia dodatkowy komfort dzięki ergonomicznie zoptymalizowanemu projektowi i mechanice.
Centralna część deski rozdzielczej zawiera ekran dotykowy. Oprócz wyświetlacza, na którym wizualizowane są „klasyczne” dane dot. jazdy, model VISION E oferuje dodatkowe ekrany dla pasażerów. Każdy ma własny ekran, który pozwala korzystać z funkcji informacyjnych i rozrywkowych. Przedni monitor pasażera znajduje się na desce rozdzielczej, a ekrany dla pasażerów z tyłu są wbudowane w oparcia.
We wszystkich drzwiach znaleźć można Phone Box, umożliwiający indukcyjne ładowanie smartfonów. Dostęp do osobistych ustawień, danych i informacji zawartych na smartfonie można uzyskać za pośrednictwem indywidualnego wyświetlacza pasażera. Oświetlenie ambiente, które można zaprogramować w dziesięciu kolorach, jest zintegrowane z dekoracyjnymi paskami w drzwiach i pod deską rozdzielczą.
4645 mm długości, 1917 mm szerokości i 1550 mm wysokości – to wymiary VISION E. Dzięki dużemu rozstawowi osi, wynoszącemu aż 2850 mm, konstruktorom udało się stworzyć ponadprzeciętnie przestronną kabinę. W modelu studyjnym połączono podniesioną pozycję za kierownicą, typową dla pojazdów z segmentu SUV, i funkcjonalną przestronność z dynamiczną linią nadwozia oraz stylowo poprowadzoną linią dachu.
Prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Pojemne akumulatory litowo‑jonowe dają zasięg do 500 km. Dwa silniki elektryczne współpracują z maksymalną skutecznością, a napęd przenoszony jest na wszystkie cztery koła. Rozdział mocy pomiędzy osiami zapewnia najwyższy poziom stabilności, dynamiki i bezpieczeństwa.
Poprzez model VISION E, ŠKODA zapewnia także przegląd kilku rozwiązań, które w przyszłości znajdą się w samochodach autonomicznych. Co warto podkreślić, według najnowszych badań w 2030 roku około 15% samochodów na drogach będzie mogło poruszać się bez udziału kierowcy. Koncepcyjny model Škody potrafi samodzielnie poruszać się w korkach, przejść na autopilota na drogach szybkiego ruchu, przeprowadzać manewry wyprzedzania, samodzielnie szukać wolnych miejsc do zaparkowania, a następnie parkować i wyjeżdżać z miejsca postojowego. Aby sprostać tym wyzwaniom, sytuację na drodze nieustannie monitoruje szereg kamer i czujników o zróżnicowanym zasięgu.

REKLAMA

Dodaj komentarz

  Ustaw powiadomienia  
Powiadom o