Toyota Corolla Cross

Toyota-Corolla
REKLAMA

Toyota Corolla zadebiutowała także jako SUV. Model ten wbrew pierwotnym planom japońskiego koncernu trafi również do Europy. Corolla Cross zapewni łatwiejsze wsiadanie i wysiadanie z auta. Ma też zapewnić wyjątkowy komfort i ciszę w tym segmencie aut.

REKLAMA

Toyota Corolla Cross to model lokowany pomiędzy modele C-HR a RAV4, powstały z powodu rosnącej popularności, a co za tym idzie zapotrzebowania na SUV-y. Nowa Corolla pod względem wymiarów jest zbliżona do nowego Lexusa UX, a powstała na platformie TNGA, tej samej, którą zastosowano do budowy modeli zwykłej Corolli, ale też modeli C-HR, Prius i Lexusa UX.

Nowa Corolla Cross ma 446 cm długości, czyli 3 cm mniej niż Lexus UX – 449, mierząc 1,62 m wysokości jest jednak od UX-a o 8 cm wyższa, zaś jej szerokość wynosząca 1,82 m jest mniejsza zaledwie o 2 cm od crossovera Lexusa. Rozstaw osi jest taki sam i wynosi 264 cm. Corolla Cross deklasuje UX-a pojemnością bagażnika. Zależnie od tego czy mamy na pokładzie koło zapasowe czy zestaw naprawczy, mamy do dyspozycji od 440 l do 487 l pojemności. To o ponad 100 l więcej niż w Lexusie UX, czy też Toyocie C-HR.

Do napędu posłużą dwa rodzaje napędu: tradycyjny benzynowy silnik 1,8 l o mocy 140 KM oraz znany układ hybrydowy ze 100-konnym silnikiem spalinowym 1,8 l i elektrycznym, dającym 72 KM, co przekłada się na łączną moc 122 KM. Obie wersje dostępne będą z przednim napędem, nie ma na razie informacji, by planowano wersję 4×4.

Pakiety bezpieczeństwa są takie same, jak te dostępne w zwykłej Corolli. Na liście wyposażenia dodatkowego mamy system multimedialny z 7- lub 9-calowym ekranem, tylne gniazdo USB, elektrycznie regulowany fotel kierowcy, czy elektrycznie odchylane klapy bagażnika z funkcjonalnym czujnikiem reagującym na ruch nogą pod zderzakiem i kokpit obszyty skórą.

Produkcja na rynek azjatycki ruszyła już w zakładach Toyoty w Tajlandii. Nie jest jeszcze znana data debiutu w europejskich salonach.

REKLAMA

Dodaj komentarz

  Ustaw powiadomienia  
Powiadom o