Toyota Yaris Cross

0
142
Toyota Yaris
REKLAMA

Niedawno Toyota wprowadziła do sprzedaży nową generację modelu Yaris. Teraz japoński koncern zaprezentował oficjalne zdjęcia, opartego na tym modelu, nowego crossovera segmentu B , który będzie rywalizował z takimi modelami, jak Skoda Kamiq, Renault Captur , Nissan Juke czy Peugeot 2008. Auto pojawi się w salonach sprzedaży na początku przyszłego roku i oferowane będzie z napędem hybrydowym na przód lub, co jest niezwykle rzadkim w tym segmencie, na obydwie osie.

REKLAMA

Toyota Yaris Cross, bo tak nazywać się będzie nowy mini-SUV japońskiej marki, została zaprojektowana na nowej platformie GA-B z serii TNGA (Toyota New Global Architecture). To pomniejszony wariant globalnej konstrukcji, na której bazują najnowsze Corolla czy RAV4 i taki sam jak w nowej generacji miejskiego Yarisa.
Choć nowy model ma z Yarisem wiele wspólnego, to jednak Cross różni się wyraźnie stylem i charakterem, a nie jest to tylko wizualnie uterenowiona wersja miejskiego auta. Toyota podkreśla, że największy wpływ na wygląd Yarisa Cross miały gusta europejskich klientów marki.
Powstała zatem dynamiczna sylwetka, może nie tak agresywna jak w modelu CH-R, ale zdecydowanie wyróżniająca się z tłumu miejskich samochodów. Powiększony prześwit, kanciaste błotniki z dużymi wnękami na 18-calowe koła, solidny przód oraz osłony na błotnikach i pod zderzakami budują obraz crossovera. Niektórzy dopatrują się tutaj podobieństwa do nowego RAV-4.
Rozstaw osi jest co prawda taki sam jak w modelu Yaris i wynosi 2560 mm, ale nadwozie jest szersze o 20 mm i zdecydowanie dłuższe. Ma 5180 mm, czyli o 240 mm więcej. Wynika to z tego, iż przedni zwis jest dłuższy o 60 mm, zaś tylny o 180 mm. Wysokość mini SUV-a wynosi 1560 mm. To o 90 mm więcej niż w miejskim Yarisie. Po części wynika to z powiększonego o 30 mm prześwitu pod nadwoziem.
Dodatkowe centymetry zaowocowały przestronnym, oczywiście jak na ten segment, wnętrzem, które ma swobodnie mieścić czterech dorosłych pasażerów. Kokpit, co typowe w nowych modelach, przyciąga uwagę umieszczonym centralnie dużym ekranem dotykowym systemu multimedialnego oraz cyfrowymi zegarami.
W wyposażeniu znajdą się także liczne systemy bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense oraz układy wspomagania kierowcy, zapobiegające kolizjom.
Do napędu nowego Yarisa Cross przygotowano układ hybrydowy z trzycylindrowym silnikiem benzynowym 1.5, pracującym w cyklu Atkinsona, drugim silnikiem elektrycznym i bezstopniową skrzynią automatyczną e-CVT. Łączna moc układu to 116 KM.
Co ciekawe, nowy pojazd dostępny będzie zarówno w odmianach z napędem na przednią oś, jak też z inteligentnym napędem na 4 koła – AWD-i. Ten ostatni wykorzystuje dodatkowy silnik elektryczny umieszczony przy tylnej osi, który napędza tylne koła podczas ruszania i przyspieszania. To rzadkość w tym segmencie aut.
Nowy model będzie produkowany w fabryce TMMF w Valenciennes we Francji i trafi do sprzedaży na początku przyszłego roku.

REKLAMA

Dodaj komentarz

  Ustaw powiadomienia  
Powiadom o