Wiosenna ibiza

SEAT-Ibiza
REKLAMA

Ibiza trochę się zmieniła. Inaczej wygląda przedni gruill, a umieszczone niżej wloty powietrza optycznie poszerzają nową ibizę. Przedni i tylny zderzak zostały przeprojektowane, co widać szczególnie w sportowej ibizie FR. Standardowym wyposażeniem ibizy FR, dostępnym także jako opcja w pozostałych wersjach, są duże przednie lampy przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów. Nowe kontury reflektorów, idealnie wpasowujące się w sylwetkę pojazdu, są jednym z charakterystycznych elementów nowej stylistyki SEAT‑a. Reflektory są oferowane w wersji z dwiema żarówkami halogenowymi lub jako opcjonalne lampy biksenonowe z diodowymi światłami do jazdy dziennej. Światła podkreślają kontur kloszy, podobnie jak opcjonalne diody w tylnych światłach zamiast tradycyjnych żarówek.
Nowa ibiza dobrze prezentuje się z profilu. Dynamiczna linia biegnie od reflektorów, ponad mocno wysklepionymi nadkolami, ku tyłowi nadwozia. Drugie, równie mocne przetłoczenie znajduje się na tylnych błotnikach i prowadzi w kierunku tylnych świateł.
Dbałość o detale i ciekawe wzornictwo widoczna jest we wnętrzu auta – od koła kierownicy poprzez nowy układ panelu sterowania klimatyzacją aż do lakierowanych elementów. Nowy zestaw wskaźników z dwoma głównymi zegarami osadzonymi w osobnych tunelach jest jeszcze czytelniejszy, a schowek w desce rozdzielczej został znacznie powiększony – 10,7 litra pojemności to mnóstwo miejsca na akcesoria i przydatne drobiazgi, a nie tylko na tradycyjną parę rękawiczek.
Trzy odmiany nadwozia gwarantują, że każdy kierowca może wybrać pojazd odpowiadający jego stylowi życia. Trzydrzwiowa ibiza SC i jej wersja pięciodrzwiowa to pojazdy doskonale przygotowane do wyzwań codziennej eksploatacji – z przestronnym jak na tę klasę wnętrzem, bagażnikiem o objętości 284 lub 292 litrów oraz przesuwaną tylną kanapą. Kombi, czyli ibiza ST, mimo sportowej sylwetki ma pojemność bagażnika wynoszącą od 400 1164 litrów. Zmieszczą się w nim nawet dwa rowery – oczywiście po zdemontowaniu kół.
Na uwagę zasługuje bogata oferta silników. Gamę jednostek benzynowych otwiera ekonomiczny silnik 1.2 44 kW (60 KM). Najmocniejszy silnik benzynowy to jednostka 1.4 TSI z doładowaniem mechanicznym i turbosprężarką. Moc 110 kW (150 KM) i standardowa przekładnia DSG pozwalają na sprint od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,8 sekundy i dalsze rozpędzanie się do 212 km/h. W nowej ibizie ta konfiguracja jest oferowana także z nadwoziem kombi. Wzorem efektywności może być natomiast wersja 1.2 TSI Ecomotive, z supernowoczesnym silnikiem o mocy 77 kW (105 KM), zapewniającym przyjemność z jazdy dzięki 175 niutonometrom momentu obrotowego już przy 1550 obr./min. i zużywającym raptem 5,1 litra paliwa na 100 kilometrów. Takie parametry to zasługa między innymi standardowego systemu start/stop.
Silniki TDI są jeszcze efektywniejsze, jeżeli chodzi o ilość zużywanego paliwa i emisję spalin. Najlepsze parametry pod tym względem uzyskuje ibiza 1.2 TDI E Ecomotive, także wyposażona w system automatycznego wyłączania i uruchamiania silnika. Średnie zużycie oleju napędowego w tym samochodzie wynosi zaledwie 3,4 litra przy emisji CO2 na poziomie 89 g/km – bez względu na odmianę nadwozia. Kompaktowy i nowoczesny TDI zapewnia przyzwoite osiągi dzięki mocy 55 kW (75 KM) i sporemu momentowi obrotowemu wynoszącemu 180 Nm. Sportową wersję wysokoprężną napędza silnik 2.0 TDI o mocy 105 kW (143 KM). Ibiza 2.0 TDI rozpędza się do 210 km/h, zużywając średnio tylko 4,6 litra paliwa na 100 kilometrów.
Z nowoczesnymi silnikami nowej ibizy współpracują zaawansowane przekładnie. Oprócz 5‑biegowych i 6‑biegowych skrzyń ręcznych, standardowym lub opcjonalnym wyposażeniem wybranych wersji silnikowych może być przekładnia DSG. Dwusprzęgłowy mechanizm to nie tylko komfort automatycznej zmiany biegów, ale także wyższa efektywność pracy napędu. Podwozie i zawieszenie zostały dostrojone zarówno pod kątem wysokiego komfortu, jak i sportowych wrażeń oraz bezpieczeństwa jazdy. Precyzyjny układ kierowniczy, elektroniczny program stabilizujący (ESP), elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS (wersje od 100 KM) pozwalają na bezpieczną jazdę nawet w trudnych warunkach. Hamulcom towarzyszy oczywiście ABS.
Przeglądowi poddano listę wyposażenia poszczególnych wersji i odmian nadwoziowych. Wyposażenie podstawowej wersji Reference obejmuje wszystkie najważniejsze elementy z zakresu komfortu i bezpieczeństwa. Kolejny poziom to wersja Style, wzbogacona o klimatyzację. Ibiza FR zwraca uwagę sportowymi detalami z przodu i z tyłu nadwozia, aluminiowymi obręczami kół i skórzanym pokryciem kierownicy. Każdy egzemplarz można zindywidualizować, wybierając odpowiedni kolor, opcje i akcesoria.

REKLAMA
REKLAMA

Dodaj komentarz

  Ustaw powiadomienia  
Powiadom o