„Żuczek” w wersji dune

0
beetle dune
beetle-dune
REKLAMA

Auto pokryte jest żółto‑pomarańczowym lakierem metalicznym Arizona. Dwuczęściowe nakładki poszerzające nadkola utrzymane są w kontrastowym, czarnym kolorze. Podstawę stanowią matowe, masywne elementy, znane z volkswagenów w wersji „cross”. Nadkola – posiadające na górze przedzielone na pół, sześciokątne wycięcie, poszerzają nadwozie z każdej strony aż o 24 mm. Szerokość beetla dune wynosi 1856 mm (plus 48 mm), długość to 4290 mm (plus 12 mm), a wysokość 1536 mm (plus 50 mm).
Odpowiednio do szerokości nadwozia zwiększył się także rozstaw kół: z przodu o 29 mm do 1607 mm, z tyłu o 29 mm do 1573 mm. 19‑calowe obręcze z oponami 255/45 doskonale wypełniają nadkola.
Z boku auta rozszerzenia nadkoli przechodzą w kierunku progów, w których osadzona jest chromowana osłona podwozia. Górna część progów tuż przy karoserii jest pokryta czarnym, błyszczącym lakierem. Nad progami znajdują się typowe dla beetla boczne listwy stylizowane na legendarne stopnie w drzwiach starych „garbusów”, również czarne i błyszczące. Obudowy lusterek zewnętrznych pokryte są jasnym aluminium, a ich nóżka, wbudowana w trójkąt przy słupku A, ma kolor czarny.
Styliści znacznie zmodyfikowali przód beetla, pozostawili jednak kultowe wzornictwo podstawowe i okrągłe reflektory bi‑ksenonowe. Natomiast maska jest trochę inna – środkowa część jest trochę wyższa, obniżające się boki pokrywy silnika mają w górnym pasie wyraźne otwory wlotów powietrza. W dolnej części nadwozia mamy duży, centralny wlot powietrza z czarną kratownicą o strukturze plastra miodu. Osłona wlotu powietrza w kształcie litery A rozszerza się ku dołowi i podkreśla sportowy wygląd przodu auta. Chromowana rama kratownicy służy jednocześnie jako osłona podwozia.
Z lewej i prawej strony centralnego wlotu powietrza są moduły w kształcie trapezu, w których umieszczone zostały półokrągłe, diodowe reflektory przeciwmgielne, zmatowione od środka. Nad nimi umieszczono trzy delikatne, poprzeczne listwy oraz wąski chromowany pasek, który – mimo że ma wysokość zaledwie 9 mm – służy jako diodowy kierunkowskaz.
We wnętrzu uwagę zwraca panel przedni w kolorze nadwozia (Arizona). Cały system Infotainment wykonany jest jako cyfrowy interfejs z 7,7‑calowym ekranem dotykowym wysokiej rozdzielczości (AMOLED). W samochodzie zainstalowano aplikację Volkswagen Sideways – program aktywnie włączający Points of Interest (POI) do nawigacji. Na ekranie nie tylko wyświetlana jest informacja, jakie restauracje znajdują się w pobliżu, lecz także, czy są w nich znajomi. Na życzenie nawigacja zaprowadzi kierowcę dune bezpośrednio do tego miejsca. Aplikacja Sideway włącza do wskazówek POI także takie informacje jak pogoda. Wskaźnik wielofunkcyjny z obrotomierzem (z lewej), prędkościomierzem (pośrodku) i wskaźnikiem paliwa (z prawej) jest klasyczny i analogowy, jednak skala nie jest biała, jak w seryjnym beetlu, lecz w kolorze Arizona. To samo dotyczy skali dodatkowych wskaźników nad środkową konsolą: wskaźnika ciśnienia doładowania, temperatury oleju i stopera.
Pod względem technologii napędu samochód nawiązuje do modeli seryjnych. Silnik benzynowy z turbodoładowaniem o mocy 210 KM w połączeniu z 6‑biegową DSG przyspiesza beetla dune do 100 km/h w 7,3 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 227 km/h.
W tym aucie z napędem na przednią oś widać między innymi zalety doskonałej konstrukcji układu zawieszenia (precyzyjnie prowadzone przednie kolumny i czterowahaczowa oś tylna). Beetle z mocniejszymi silnikami turbo – zatem także dune – posiadają elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS.

Obserwuj nas na Google NewsBądź zawsze na bieżąco - wejdź na Google Wiadomości i zacznij obserwować nasze newsy.


REKLAMA
Ustaw powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Opinie w treści
Zobacz wszystkie komentarze