Zwróć uwagę na światła

0
23
REKLAMA

Kiedy zauważymy, że reflektory dają zbyt mało światła, sprawdźmy ich klosze oraz odbłyśniki. Nie mogą być one zabrudzone oraz porysowane, gdyż wtedy na pewno nie oświetlają nam drogi właściwie. Pamiętajmy, aby dbać o oświetlenie, gdyż dzięki temu wydłużymy żywotność urządzeń. Jeśli posiadamy reflektory z wycieraczkami, zadbajmy o stan piór. Natomiast jeżeli nie mamy tego typu mechanizmu, brud najlepiej usuńmy miękką szmatką lub gąbką z dużą ilością wody.
Wszystkie reflektory ksenonowe fabrycznie są wyposażone w spryskiwacze. Jeśli zatem zakładamy ksenony bez spryskiwaczy, możemy mieć problem podczas przeglądu samochodu.
– Przednie oświetlenie zużywa się pod wpływem uszkodzeń mechanicznych takich jak kamienie, żwir, piasek. Z biegiem czasu ulegają również zabrudzeniu, a lustro reflektora złuszczeniu. Wpływ na to ma kurz, para oraz wysoka temperatura. Niestety, nie zawsze udaje się oczyścić wnętrze reflektora. W nowych samochodach materiał, z których wykonane są reflektory, szybko matowieje pod wpływem promieni słonecznych. Przyjrzymy się odbłyśnikom: szybko niszczą się pod wpływem m.in. założenia żarówki o zbyt dużej mocy czy też bez filtra UV – tłumaczy Marek Godzieszka, dyrektor techniczny w firmie Auto‑Boss.
Kiedy żarówki czy też reflektory ksenonowe zużyją się, żarniki zmieniają swoją barwę z białej na fioletowo‑niebieską. Wymieniając żarówki, pamiętajmy, aby były to produkty markowe, o tej samej mocy co standardowe żarówki; w innym przypadku mogą zniszczyć klosze oraz odbłyśniki.
– Jeśli przyjrzymy się, możemy zauważyć, że większość samochodów ma źle ustawione światła. Nawet najlepsze oświetlenie, źle ustawione, nie świeci skutecznie. Ustawienie świateł powinno być skorygowane o obciążenie samochodu. Nie ufajmy automatycznym korektorom, gdyż często zawodzą. Sprawdzajmy, ich ustawienie przynajmniej dwa razy w roku, szczególnie gdy poruszamy się po nierównościach. W tej czynności pomagają diagności podczas okresowych przeglądów czy też stacje ASO podczas przeglądów gwarancyjnych i pogwarancyjnych – mówi Marek Godzieszka.
Jeśli wymieniamy żarówki, starannie nałóżmy z powrotem wszelkie gumowe uszczelki. Dzięki temu wilgoć niedostanie się do wnętrza lampy.
Finanse często ograniczają nas, jeśli chodzi o wymianę świateł na nowe po określonym czasie eksploatacji. Żarówki nowej generacji dają światło o wyższej temperaturze barwowej (4000 K), a więc zbliżone do światła dziennego. Wpływa to m.in. na mniejsze zmęczenie podczas długich podróży w nocy.

REKLAMA
(źródło: Auto‑Boss)
REKLAMA

Dodaj komentarz

  Ustaw powiadomienia  
Powiadom o